OXFORDSHIRE, UNITED KINGDOM. OCTOBER 2018. An aerial photograph of Williams Racing F1 Factory and Conference Centre, Wantage, Oxfordshire on October 7th 2018. This state of the art facility is located to the north of Wantage, 10 miles south west of Oxford. Aerial Photograph by David Goddard
Vágólapra másolva!
Kölcsönt vett fel a Forma-1-es Williams-istálló, amelyet ha nem lesz képes visszafizetni, saját történelme is odalesz.
Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója szerint akár négy csapat is távozhat a Forma-1-ből, ha nem találnak megoldást a költségek csökkentésére. Különösen a középcsapatokat érinti komolyan a koronavírus-járvány okozta válság, amelyek közé tartozik az évek óta a mezőny végén szenvedő Williams is. Az egykor szebb napokat látott istálló a jelek szerint már most is a túlélésért küzd, elzálogosította a tulajdonában levő épületeket, a gyárát és gépeit.
Miután nem áll mögötte autógyár vagy egyéb nagyvállalat, a Williams túlélése az eddigi években is nehezebb volt, mint azoké a csapatoké, akiknél ezek a feltételek teljesülnek. Claire Williams a tavalyi szezon után kijelentette, hogy nem engedhetnek meg még egy olyan katasztrofális évet, mint a 2019-es. Mivel továbbra sem kezdődött el az idei szezon, az sem derült ki, hogy a csapatnak sikerült-e számottevően javítania a teljesítményen, a koronavírus-járvány gazdasági következményei azonban így is érzékenyen érintik.
A grove-i alakulat a költségcsökkentő intézkedések részeként alkalmazottainak egy részét már szabadságra küldte, vezetői és a két pilóta pedig belement a 20%-os fizetéscsökkentésbe. A legújabb, már a koronavírus-járvány elterjedése előtt kezdeményezett lépés pedig az, hogy
kölcsönt vettek fel a velük régóta együttműködésben álló HSBC Banktól és az istálló pilótájának, Nicholas Latifinek az édesapja, Michael Latifi tulajdonában levő Latrus Racingtől.
A megállapodás része a csapat birtokában levő földterületek, épületek, maga a gyár és az abban használt eszközök elzálogosítása. Biztonsági megfontolásból a Williams történelmi autói is belekerültek a szerződésbe, ami több mint 100 korábbi F1-es autót jelent a csapat 42 évre visszanyúló történetéből.
„A Williams Advanced Engineering eladása után kölcsönfelvételi folyamatot indítottunk el. Miután számos opciót fontolóra vettünk, végül egy kölcsönökkel foglalkozó konzorcium mellett döntöttünk, amellyel szokásos piaci feltételek mellett tárgyaltunk.
A kölcsön biztosítja számunkra azokat a forrásokat, amelyek az előrelépéshez kellenek"
– nyilatkozta Claire Williams helyettes csapatfőnök az Autosportnak.
A kanadai milliárdos Michael Latifi a kölcsönügylettel még szorosabban kötődik a fiát foglalkoztató csapathoz, amelyet a Sofina révén eddig is támogatott. Emellett a McLaren Groupnak is részvényese, oda 2018 májusában, egyéb cégein keresztül fektetett be.