Egy ideje már keringenek a pletykák a Forma-1-es szaksajtóban arról, hogy Toto Wolff beszáll az Aston Martinba, és akár részesedést vásárol benne, akár ügyvezetőként vállal szerepet. A Mercedes csapatfőnöke utóbbi opciót tagadta először, majd az Österreichnak adott interjúban kijelentette: „nem leszek az Aston Martin ügyvezető igazgatója, és stratégiai befektetést sem fogok tenni a csapatban." Úgy tűnik, az osztrák üzletember utóbbival kapcsolatban nem hazudott, az Autosport azonban úgy tudja, ennek ellenére részesedést vásárolt az Aston Martinban.
Wolffot jó ideje összeboronálták már az Aston Martinnal, a pletykák pedig csak erősödtek, miután a Lawrence Stroll kanadai milliárdos vezette konzorcium részesedést vásárolt a brit sportautó-márkában, majd bejelentette, hogy 2021-től a Racing Point átkeresztelésével elindítja az Aston gyári F1-es istállóját. Wolff és Stroll köztudottan jó viszonyban van egymással, a koronavírus-járvány kitörése előtti időszakban pedig többször utaztak együtt, ami csak táplálta a szóbeszédet.
Felvetődhet a kérdés, hogy Wolff befektetése nem generál-e összeférhetetlenséget, miután az Aston Martin az idei évben még a Red Bull Racing főszponzora, azonban a Daimler, a Mercedes anyacége is régóta részvényes az Aston Martinban, így ez nem jelenthet gondot. A Daimler részesedése 5%,
az Autosport pedig úgy tudja, Wolff – a Daimler igazgatótanácsának beleegyezésével – 4,77%-os részesedést vásárolt,
ez azonban a jogi eljárás után felhígul, és valójában csak 0,95 %-ot fog érni.
Jogos kérdés az is, hogy ha Wolff korábban kizárta a stratégiai befektetés lehetőségét, akkor most miért fektetett be mégis. A lényeg a részletekben rejlik, létezik ugyanis stratégiai és pénzügyi befeketető is, utóbbit kizárólag a minél nagyobb nyereség hajtja, a pénzszerzés lehetőségét keresi és akkor fektet be, majd akkor veszi ki a pénzét, amikor a legtöbbet keresheti ezen. Előbbi már más tészta, mint a nevében is benne van, ő inkább stratégiai céllal fektet be, noha természetesen itt is fontos szerepe van a pénznek.
Miután korábban hivatalos közleményben úgy reagált a Wolff távozásáról szóló pletykákra, hogy azzal csak zavart akarnak kelteni a csapatban, a Mercedes szóvivője elismerte, hogy az osztrák valóban részesedést vásásrolt az Aston Martinban.
Ez egy pénzügyi befeketetés, aminek nincs hatása Toto partneri viszonyára és ügyvezetői igazgatói pozíciójára a Mercedesnél."
Wolff szerződése az idei szezon végén lejár a Mercedesnél, a felek között jelenleg is zajlanak a tárgyalások a folytatásról.
Jelenleg minden arra utal, hogy az osztrák üzletember marad ezután is a Mercedes csapatfőnöke, a Daily Mailnek nyilatkozó bennfentes szerint mostanra ugyanis világossá vált, hogy az Aston Martin a Mercedes B-csapata lesz az F1-ben.