A motorfejlesztéssel kapcsolatos pletykák után további újítások híre látott napvilágot a szaksajtóban az idei F1-es Ferrariról. Az SF1000-es az előszezoni teszteken nem tűnt versenyképesnek a Mercedesszel és a Red Bull-lal szemben, ráadásul Mattia Binotto csapatfőnök szerint nem is altatták az ellenfeleket.
A problémák egyik oka, hogy az autó idei erőforrása gyengébb a tavalyi, valószínűleg nem mindig szabályosan üzemeltetett változatnál, de La Gazzetta dello Sport úgy tudja, Ausztriában mér egy 20-30 lóerővel erősebb specifikációt vet be a maranellói istálló, így az előszezon során tapasztalt deficit nagy részét, de lehet, hogy akár egészét is be tudják hozni.
A módosítás lényege egy új hengerfej, ami természetesen a belsőégésű motor hatékonyságát javítja. Emellett, az Autosport szerint a tesztelésen észrevették, hogy az autó szűk hátsó traktusában deformálódik a sebességváltó, ami meghibásodáshoz vezet. Ezt orvosolandó, módosítanak a hátsó futómű kialakításán, ez segíthet mérsékelni az autó alulkormányzottságát is.
A legnagyobb, szemmel is látható változást az orrkúp átalakítása hozhatja.
A Ferrari kapcsán évek óta pletykálnak arról, hogy átvehetik a Mercedes karcsú orrkúp-kialakítását, a téli időszakban erről rendszeresen megjelennek koncepciórajzok is. A Scuderia 2016 óta alapvetően hasonló filozófia mentén tervezi meg az autó orrkúpját, maradt a mezőnyben egyre kevésbé használt, pontszerű megoldás.
Most viszont az Autosport technikai illusztrátora, Giorgio Piola arról számolt be, hogy ha nem is a Mercedes, de a Red Bull orrára emlékeztethet majd a Ferrari új alkatrésze, a jelenleginél alapvetően karcsúbb és kisebb lehet. Ez az esztétika mellett azért is nagyon fontos, mert az orrkúp és az első szárny kialakítása az egész autó körüli légáramlást befolyásolja, ezért
nem jellemző, hogy egy már kész autón jelentősen módosítják az első szárnyat vagy az orrkúpot.
Noha a Ferrarit is súlyosan érintette a koronavírus miatti gyárbezárás, az idén mindent meg kell tenniük a felzárkózás érdekében, mert a következő évek során a költségplafon és az aerodinamikai fejlesztésekre vonatkozó korlátozások miatt az eddigieknél is sokkal nehezebb lesz jelentős előrelépéseket tenni a teljesítmény terén.