The Ferrari 637 racing car designed by Gustav Brunner to run in the American CART Indycar series on display at the Ferrari Museum on 6 February 2002 at the Museo Ferrari, Ferrari Museum in Maranello, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images
Vágólapra másolva!
A Forma-1-es költségplafon bevezetése miatt a Ferrari komolyan foglalkozik annak a lehetőségével, hogy más versenysorozatban is elinduljon. Az egyik opció, amelyet vizsgálnak, az IndyCar.
Nem csak üres fenyegetőzés volt a Ferrari részéről, hogy a Forma-1 mellett más versenysorozatban is megfontolja az indulás lehetőségét a költségplafon csökkentése miatt. Noha hivatalos bejelentés még nem történt, Mattia Binotto csapatfőnök szerint az istállók megegyeztek, hogy a 2019-ben tető alá hozott, jövőre bevezetésre kerülő költségplafon összegét 175 millió dollárról 145 millióra csökkentik. Binotto elismerte, hogy komolyan vizsgálják, hogy melyik sorozatban versenyezhetnének még az F1 mellett. Az egyik opció az IndyCar lehet.
A Ferrari korábban már versenyzett az IndyCarban, de csak az Indianapolis 500-on vett részt abban a korszakban, amelyben a legendás oválpályás viadal még a Forma-1-es versenynaptár része volt. Állandó résztvevőként most indulhatnának először. „A Ferrari társadalmi felelősséget érez az alkalmazottai iránt, ezért biztosítani akarjuk, hogy mindannyiuknak lesz munkája a jövőben.
Emiatt elkezdtük alternatív versenyprogramok kiértékelését, és megerősíthetem, hogy az IndyCarban való szereplés lehetőségét is vizsgáljuk.
Ez egy nagyon más kategória, mint a Forma-1, amelyben 2022-ben szabályváltozások lesznek. Emellett a hosszú távú versenyzést és más sorozatokat is megfigyeljük, és megpróbáljuk a legjobb döntést hozni" – nyilatkozta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a SkySport Italiának.
Az elsőszámú észak-amerikai formaautós sorozatban jelenleg egyenkasztnikkal versenyeznek a csapatok, amelyet a Dallara épít, a szabályok pedig nem is tesznek lehetővé több beszállítót.
2022-ben azonban az IndyCar-ba is megérkeznek a hibrid-erőforrások, amennyiben pedig a Ferrari feltűnne harmadik motorszállítóként a Honda és a Chevrolet mellett, könnyen lehet, hogy kasztniépítőként is megengednék neki a részvételt.
A sikerei nagy részét a tengerentúlon elérő 1978-as Forma-1-es világbajnok Mario Andretti korábban fel is vetette, hogy Binottónak tárgyalnia kellene az IndyCart az idén megvásároló legendás csapattulajdonossal, Roger Penske-vel a részvételről. „Hihetetlen lenne a Ferrarit az IndyCarban tudni – nyilatkozta Andretti. – Nem csak motorszállítóként, hanem kasztniépítőként is. Világos, hogy ehhez meg kellene változtatni a szabályokat, de szeretnék látni egy olasz Dallara-Ferrari csatát. Az ágaskodó ló növelné az érdeklődést a bajnokság iránt, a szabályok azonban egyelőre ezt nem engedik.
Azt javaslom, hogy Binotto vezesse elő az ötletet Roger Penske-nek."
Binotto elmagyarázta, hogy a Ferrari a költségplafon bevezetése miatt keres lehetőséget arra, hogy az F1 mellett már sorozatban is részt vegyen, mivel nem szeretné elbocsátani alkalmazottainak egy részét. „Az utóbbi hetekben számos megbeszélés zajlott a Forma-1-es csapatok rendelkezésére álló költségvetés csökkentéséről, mostanra pedig megszületett az egyezség.
Az eredetileg 175 millió dollárban meghatározott költségplafont 145 millióra fogják csökkenteni, a Ferrarinál mi azonban a tavaly elfogadott összeghez strukturáltuk a csapatot.
A csökkentés fontos kihívás elé állít minket, elkerülhetetlen, hogy megvizsgáljuk az alkalmazottak, a struktúra és a szervezet összetételét."