Születésnapot ünnepel a Ferrari alelnöke: a néhai Enzo Ferrari második fia, Piero Ferrari ma 75 esztendős, ennek apropóján interjút adott a La Gazzetta dello Sportnak. Az emlékezetes évforduló furcsa körülmények közé esik, hiszen a Ferrari csak nemrég indította újra az utcai autók gyártását, az F1-es szezon megrendezése pedig egyelőre ködbe burkolózik.
„Ezt a számot már nem akarom megünnepelni – nyilatkozta a 75 éves üzletember. – Együtt vacsorázom a családommal és az unokáimmal. Hogy milyen ajándékot szeretnék? Az F1-től semmit, hiszen még azt sem tudjuk, hogy lesz-e. Rendeltem egy autót, de azt meg nem fogják legyártani. Úgyhogy inkább várom a karácsonyt” – ironizált.
Piero az autógyár alapítójának második fia, 1945-ben látta meg a napvilágot, 16 évesen járt először a gyárban, majd 20 évesen, 1965-ben csatlakozott a vállalat személyzetéhez, ez apai nagyanyja végakarata volt. Innentől végig követte a cég fejlődését az üzleti világban és a versenypályákon egyaránt, megismerhette a márka történetének legnagyobb alakjait is.
A pilóták és a mérnökök terén Piero Ferrari a klasszikusokat emelte ki, különösen kötődött az utolsó versenyzőhöz, aki Michael Schumacher előtt világbajnokságot tudott nyerni.
„Jody Scheckter nagyon intelligens ember. Kiváló pilóta volt, megnyerte a világbajnokságot, aztán úgy döntött, változtat az életén, és sikeres vállalkozó is lett. Medveként jellemezték őt, de remek humora volt” – méltatta a dél-afrikai pilótát. A mérnökök terén a néhai Harvey Postlethwaite érdemeit méltatta annak ellenére, hogy csak 1983-ban nyert világbajnokságot, a Scuderiával, a technikai igazgatók kapcsán pedig úgy vélte „Mauro Forghieri hagyta a legfontosabb lenyomatot” a csapaton.
Talán egyetlen komoly verseny van, ahol a Ferrari a története során sohasem vetette meg a lábát, az pedig az Indianapolis 500. Napjainkban ismét téma, hogy az olasz gyártó szerencsét próbálhat az IndyCarban, de ezt sokan csak fenyegetésként értékelik.
Piero Ferrari emlékeztetett, a Ferrari korábban már komolyan foglalkozott az oválpályás versenyzés gondolatával.
„Szeretem Indianapolist. Az a megtiszteltetés ért, hogy ott lehettem, amikor Giampaolo Dallara először nyert. A Ferrari is versenyzett ott [Alberto] Ascarival, aztán az 1980-as években építettünk egy autót az Indy-re, de az egy kilométert sem tett meg. Szerintem az édesapám szeretett volna ott is győzni.”