Jövő héten kedden, június 23-án a Ferrari is pályára lép a július 5-én rajtoló idei szezonra való felkészülés jegyében. A Scuderia Maranello utcáin már leporolta 2020-as autóját Charles Leclerc-rel, a Mercedesszel, Renault-val és a Racing Ponttal ellentétben valódi gyakorlást azonban még nem végzett. Az eredetileg Fioranóba, a csapat házi tesztpályájára tervezett visszaszokó tréningre végül Mugellóban kerül sor, azon a pályán, amely egyre nagyobb eséllyel pályázik arra, hogy az idén bemutatkozzon a Forma-1-ben.
A Mercedeshez és a Renault-hoz hasonlóan a vörösök is úgy döntöttek, hogy 2018-as autójukat vetik be, mivel a szabályok két évnél régebbi kocsi esetében nem limitálják a megtehető kilométereket. Így Sebastian Vettel és Charles Leclerc az SF71-H-val gurul pályára Mugellóban. A helyszín több szempontból is kedvezhet nekik és a csapatnak. Egyrészről tapasztalatot gyűjthetnek egy olyan pályáról, amelyen nagy eséllyel versenyezni is fognak az idén, másrészt pedig
fizikailag igen megterhelő, gyors és középgyors kanyarokkal tűzdelt aszfaltcsíkon szokhatnak vissza az F1-es autó vezetése jelentette terheléshez.
Ilyen szempontból Mugello egyértelműen alkalmasabb a Red Bull Ringen rájuk váró erők reprodukálására, mint a rövid fioranói tesztpálya. Mark Webber korábban azt nyilatkozta, hogy a toszkán dombok között elterülő helyszínen 10 kör olyan elégedettséggel tölti el, mint ha Abu-Dzabiban ezret tenne meg, majd megjegyezte, hogy ha lesz Mugellóben verseny, a pilóták nyaka „ketté fog törni” az óriási terheléstől.
Ami a mugellói futamot illeti, az F1 vezetői bevallottan keresik az opciókat arra, hogy a korábban bejelentett nyolc verseny után további európai helyszínekre utazzon el a mezőny. A The Race értesülései szerint ezek közül Hockenheim és Mugello a két favorit, utóbbinak pedig folyamatosan nő az esélye arra, hogy története során először ne csak teszten, hanem versenyhétvégén is fogadja a csapatokat.
Még sosem kerültünk ennyire közel F1-es verseny rendezésének lehetőségéhez"
– nyilatkozta Dario Nardella, Firenze polgármestere, majd hozzátette, hogy tulajdonképpen biztosra vehető, hogy a szeptember 6-i Olasz Nagydíj után még egy futamot rendeznek az országban, Mugello esélyei pedig jobbak erre, mint az Imolai pályáé.