Toto Wolff és Franz Tost is üdvözli a Forma-1-ben 2021-től bevezetésre kerülő ATR-rendszert (Aerodynamic Testing Regulations), amely a világbajnoki pontversenyben elfoglalt helyezés alapján súlyozza majd, hogy a csapatok mennyit fordíthatnak aerodinamikai fejlesztésekre. A Mercedes csapatfőnöke szerint a sportágnak ilyen jellegű változtatások kellenek a versenyzés izgalmasabbá és szorosabbá tételére, nem az olyan, „baseball ütővel" faragott ötletek, mint a fordított rajtrács.
Az F1 jövőjének biztosítására nemrég elfogadott szabálycsomag részeként 2021-től nem tölthet minden csapat ugyanannyit aerodinamikai fejlesztéssel, azaz a kevésbé eredményes istállók többet dolgozhatnak a szélcsatornában, valamint CFD-szimulációkkal, mint a sikeresebbek. Annak az időszaknak már vége, amikor 0-24-ben lehetett használni a szélcsatornát,
a csapatok most már csak heti 65 alkalommal tehetik ezt meg, ez a szám 2021-re pedig 40-re csökken, miközben CFD-vel egy nyolchetes időszak során nem lehet 2000-nél több elemet modellezni.
Az új szabályok azonban még ennél is tovább mennek, 2021-től az idei világbajnok ennek a mennyiségnek csak a 90%-át, az utolsó helyezett viszont a 112,5%-át használhatja ki, csapatonként tehát 2,5%-kal változik az érték. 2022-re még ennél is tovább mennek, a világbajnok mennyisége 70%-ra csökken, az érték pedig csapatonként mát 5%-kal fog nőni. A sorrendet félévente újraírják, tehát a 2021-es szezon első felére a 2020-as szezon konstruktőri sorrendje lesz a meghatározó, a másodikra azonban már a 2021-es szezon féltávjánál kialalkult sorrend.
Toto Wolff üdvözli az új szabályokat, amelyek szerinte a más sorozatokban, például a túraautó-világkupában alkalmazott teljesítmény-kiegyenlítéssel ellentétben jó irányt jelöltek ki arra, hogy összébb hozzák a mezőnyt, és ezáltal szorosabb futamokat eredményezzenek. „A Forma-1-ben a meritokrácia híve vagyok, amikor a legjobb pilóta a legjobb autóban nyer. Ez mindig is így volt, nincsenek trükkök, mint más sorozatokban, amelyekben a show-t előtérbe helyező emberek felhígították a sportot – nyilatkozta a Mercedes csapatfőnöke az Autosportnak. – Utálok mindenfajta teljesítmény-kiegyenlítést, mert ez politikai játszmákat szül, átpolitizált világbajnokságot, aminek nincs helye a Forma-1-ben.
Ami az aerodinamikai fejlesztésekre vonatkozó szabályokkal bevezetésre került, az egy lehetőség az alacsonyabban rangsorolt csapatoknak, hogy a fejlesztések terén lassan visszakússzanak a topcsapatok szintjére."
Wolff ugyanakkor tudja, hogy kis lépésekről van szó, amelyek szerinte csak évek múltán fogják éreztetni a hatásukat. Emellett
rámutatott arra, hogy a jövőben akár a Mercedes is profitálhat az új szisztémából, hogy ha esetleg visszaesik az elmúlt évekhez képest.
„Úgy hiszem, hogy ha többé nem vagy elég jó ahhoz, hogy nyerj, akkor te is megkapod az egyenlőbb esélyeket. Ha második vagy harmadik vagy, akkor te is többet fejleszthetsz, mint a világbajnok. Ez egy finom változtatás, nem olyasmi, amit baseball ütővel hajtottak végre, mint amilyen a fordított rajtrács lenne."
Franz Tost, az Alpha Tauri csapatfőnöke egyetért honfitársával, Wolff-hoz hasonlóan ő is azt várja, hogy kiegyenlítettebb lesz a mezőny. „Támogattam az aerodinamikai fejlesztések súlyozását, mert egyensúlyba fogja hozni az autók teljesítményét. Pontosan ezt akarjuk elérni.
Végeredményben sokkal szorosabb futamokat fogunk látni több előzéssel
– nyilatkozta a GrandPrix247.comnak, majd kitért arra, hogy nem kell attól tartani, hogy a csapatok az új szabály miatt növelni fogják az aerodinamikai részlegükön dolgozó emberek számát. – Az emberek száma nem döntő fontosságú. Sokkal fontosabb a kreativitás és a hatékonyság. Még a mostaninál is jobban oda kell majd figyelni minden apró részletre, hogy az ember egy kis előnyhöz jusson."