Hiába sikerült a szerencsének és a jó helyzetkihasználásnak köszönhetően javítania csúfos időmérős teljesítményén, a Ferrari az Osztrák Nagydíj után nem győzi hangsúlyozni, hogy Charles Leclerc második helye mennyire nem a valós erejét tükrözi. Azért, hogy a lehető leghamarabb javulást érjenek el, Maranellóban úgy döntöttek, hogy már a hétvégi Stájer Nagydíjon bevetik a lehető legtöbbet azok közül a fejlesztések közül, amelyeket eredetileg egy futammal később, a Magyar Nagydíjra hoztak volna el először.
A Scuderia állítása szerint a barcelonai tesztek után rájött, hogy rossz irányba ment el az idei autóval, ezért ahelyett, hogy legtöbb riválisához hasonlóan fejlesztésekkel készült volna a szezonnyitóra, inkább egy átfogóbb csomagon kezdett el dolgozni, amelyet a szezon harmadik futamán, a Hungaroringen tervez bevetni.
Látva azonban a szezonnyitó Osztrák Nagydíjon mutatott, még az istálló saját, nem túl magas várakozásait is alulmúló teljesítményét, úgy döntöttek, hogy előrehozzák a magyarországi csomag bevezetését.
„Az SF1000 még a szezonnyitó előtti várakozásokhoz sem nőtt fel. Emiatt egy ideje már teljes gőzzel zajlik az autó fejlesztése. Remélhetőleg a következő hétvégén bevethetjük az eredetileg a Magyar Nagydíjra szánt aerodinamikai csomagot, vagy legalább annak néhány elemét" – olvasható az istálló által kiadott közleményben.
Ahogyan azt már Binotto is hangsúlyozta, ettől persze nem azt várják, hogy eltűnik a Mercedeshez képest tapasztalt egy másodperces lemaradásuk. Részben azért is döntöttek a fejlesztések megsiettetése mellett, hogy az új elemeket jobban össze tudják hasonlítani a korábbi csomaggal, lévén ismét a Red Bull Ringen fog versenyezni a mezőny.
Nem arról van szó, hogy azt várjuk, hogy ezek az új alkatrészek teljesen eltüntetik a lemaradásunkat a rajtrács elejéhez képest,
a köridőben elért előrelépés azonban lehetővé teheti, hogy a csapat feljebb kapaszkodjon a rangsorban, és jobb helyzetbe hozza a versenyzőket ahhoz, hogy megmutassák a tehetségüket. Ráadásul leellenőrizhetjük, hogy helyes-e a választott fejlesztési irány, különösen úgy, hogy lehetőség lesz minden fejlesztést valójában összehasonlítani az előző változattal."
A kijózanító versenyhétvége után Louis Camilleri, a Ferrari ügyvezető igazgatója is szükségét érezte annak, hogy megszólaljon. A közlemény által idézett szavaiban dicsérte Leclerc-t, sajnálatosnak nevezte, hogy Sebastian Vettel nem tudta a legjobbját nyújtani, mivel gondjai voltak az autó egyensúlyával, majd elmondta, hogy
az istálló a teljes fejlesztési programját felgyorsítja a vártnál is rosszabb teljesítmény miatt, amely ellenére továbbra is bízik Mattia Binotto csapatfőnökben.
„Tudjuk, hogy sok munka áll előttünk. Ez egyértelműen nem az a rajtrácson elfoglalt helyezés, ahol egy Ferrarihoz hasonló csapatnak lennie kellene.
Azonnal kell reagálnunk, világos, hogy minden fronton javulnunk kell. Az egyetlen megoldás, hogy reagálunk.
Elégedett vagyok az azonnali reakcióval és a munkával, amit Mattia és a teljes csapata végez minden szinten. Ez alatt nem csak az értendő, hogy ma a pályára viszik, ami másnapra volt betervezve, hanem a fejlesztési program felgyorsítását is az elkövetkező futamokra. Ez egy egységes csapat válasza, amely feltűri az ingujját és siránkozás nélkül szembenéz a problémákkal. Egy új ciklus kezdetén vagyunk, hosszú távú tervvel. Semmilyen visszaesés sem fogja befolyásolni a választott utunkat. Teljességgel megbízom Mattiában és a csapatban, hogy kezelni fogják a hiányosságokat."