BUDAPEST, HUNGARY - JULY 18: The cars of Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP and Lance Stroll of Canada and Racing Point are seen in parc ferme during qualifying for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 18, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff nem lát kivetnivalót abban, hogy a Racing Point a tavalyi Mercedesre emlékeztető autóval áll rajthoz. Méltatja a silverstone-i istálló vezetését a felzárkózás kapcsán.
Az idei F1-es szezon egyik legvitatottabb esete a Racing Point autója: az RP20-as megszólalásig hasonlít a tavalyi Mercedesre, a Renault óvásokat is benyújtott a Stájer Nagydíj és a Magyar Nagydíj után a fékhűtők kialakítása miatt.
Az FIA egyelőre vizsgálja a helyzetet, bár az eddigi nyilatkozatok alapján nincs kétség afelől, hogy az autó másolat, a kérdés inkább az, hogy milyen módszerekkel alkották meg a rózsaszín modellt. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke is állást foglalt az ügyben a Hungaroringen, őt nem zavarja a helyzet.
„Örülök a Racing Point sikerének, mert évek óta azt hallgatjuk, hogy a kisebb csapatok kisebb költségvetéssel nem tudnak beleszólni a versenybe. Erre most tessék! Jött valaki jövőképpel, aki meglátta, mik a prioritások, és a középmezőnyből az élcsapatok közé ugrott” – mondta Wolff a Mercedes online sajtóbeszélgetésén, ahol a GPhírek is jelen volt.
„A Racing Point esélyes a dobogóra, de lehet, hogy a továbbiakban a versenyek megnyerésére is az lesz. Ez bizonyítja, hogy a megfelelő cégvezetéssel, döntéshozatali folyamatokkal felgyorsítható a fejlesztési görbe is. Vannak levonható tanulságok, örömmel látom a sikerüket.”
Wolff kijelentette, nem tudja, milyen megoldások találhatók a Racing Point karosszériáján belül, de kijelentette, a Mercedes mindenben a szabályok szerint járt el.
„Úgy tűnik, visszafejtették az autónkat, tavaly vásároltak tőlünk nem listázott alkatrészeket, és egyszerűen jó munkát végeznek. Ahogy Nikolasz Tombazisz is elmondta, ez nem igazán műszaki kérdés, hanem inkább filozófiai” – kezdte monológját.
„Engedjük-e a kisebb csapatoknak, hogy a nagyobb istállók ellássák őket és kevesebbet költsenek kutatás-fejlesztésre, a nagyobb csapatok pedig némi üzletet csináljanak ebből. Vagy mindenkinek a saját fejlesztéseivel a saját karosszériáját kell megépítenie. Ennek következménye, hogy talán két táborra szakad a mezőny, még a költségplafonnal együtt is.”
Tavaly folyamatosan azt panaszt hallottuk, hogy a kisebb csapatok képtelenek pole pozíciókért, dobogós helyekért és győzelmekért küzdeni.”
Wolff szerint a Racing Point a Hungaroring néhány kanyarjában a Mercedesnél is gyorsabb volt, ezt Lance Stroll és Lewis Hamilton időmérős körének elemzése is alátámasztotta. Az osztrák üzletember arra számít, hogy az RP20-as néhány pályán még a gyári Mercedest is megszoríthatja, ezt azonban a Magyar Nagydíjon látott erőviszonyok alapján fenntartásokkal kell kezelni.
„Jó döntéseket kell meghozni, a forrásokat oda kell irányítani, ahol azok hasznosulására számíthatunk, és ebből gyors autót lehet csinálni. Örülök, hogy zajlik egy folyamat, ami tisztázza a szabályokat, minden érdekelt számára átlátható lesz, hogy az FIA és a FOM mit szeretne a jövőre nézve, aztán tovább léphetünk.”