A Mercedes megbízhatóbb motorral és új diffúzorral készül a szezonnyitóra

Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Barcelona teszt 2020 6. nap
44 HAMILTON Lewis (gbr), Mercedes AMG Petronas F1 W11, action during the Formula 1 Winter Tests at Circuit de Barcelona - Catalunya on February 28, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Xavier Bonilla/NurPhoto via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Miután a barcelonai teszteken a Mercedes-motorral többször is adódott probléma, a gyártó úgy döntött, hogy a szünetben a megbízhatóságon igyekszik javítani. A Racing Point és a Williams szintén megkapja az új specifikációjú erőforrást.

A Ferrari, a Honda és a Mercedes eltérő stratégiával készül az ausztriai idénynyitóra, legalábbis ami a motorfejlesztést illeti. A maranellóiak állítólag ugyanazzal az erőforrással vágnak neki a hétvégének, mint amit Barcelonában is használtak, a japánok pedig mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén előreléptek egy kicsit.

A Mercedes azonban a szünet során csak utóbbira koncentrált. A teljesítmény szempontjából a Brixworth-ben gyártott erőforrás talán ismét a mezőny legjobbjává vált, de az biztos, hogy az immár szabályos motort építő, de emiatt jelentősen visszaeső Ferrarit megelőzték.

A teszten még gondok voltak, de Mercedes új specifikációjú motorral készül az idénynyitóra Forrás: NurPhoto via Getty Images/Xavier Bonilla/NurPhoto/Xavier Bonilla

A megbízhatósággal viszont nem volt minden rendben, hiszen a brackley-i istállónál elektronikai hiba lépett fel, a Williamset pedig jelentősen hátráltatták a technikai problémák. Emiatt a Mercedes ezek kijavítására és a megbízhatóság növelésére koncentrált, így már Melbourne-re is módosított valamelyest, Ausztriába pedig ismét új specifikációjú erőforrással érkezett, amit a grove-iak mellett a Racing Point pilótái is megkapnak.

– nyilatkozta az Autosportnak a Mercedes szóvivője. – Ezek Melbourne óta eltelt időszak termékei, leszámítva a gyárbezárást. Reméljük, ezáltal jó helyzetbe kerülünk ebben a rendkívül sűrű időszakban.

Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
auto-prix Horizontal
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Racing Point, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Bernd Mayländer, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Michael Masi, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Mike Lugg, Red Bull Racing, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Lando Norris, McLaren, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pirelli, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Racing Point, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Romain Grpsjean, Haas, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Alpha Tauri, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, pályabejárás, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, biztonsági autó, safety car, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Kimi Räikkönen, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Scuderia Ferrari,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Max Verstappen, Red Bull,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Renault, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1,Alpha Tauri,  Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, McLaren, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, George Russell, Williams, Osztrák Nagydíj 2020
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo, Pirellli gumik
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Ferrari kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Mercedes-AMG Petronas
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sauber 50 logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alfa Romeo logo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Beat Zehnder, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Ferrari kerékcsere
Forma-1, Osztrák Nagydíj, McLaren kerékcsere

Az idénynyitón használt motor azért is kulcsfontosságú, mert azt már nem lehet jelentősen fejleszteni. A gyártók ugyanis mindössze egyszer növelhetik az MGU-K, az energiatároló rendszer, illetve vezérlőelektronika teljesítményét, ezen kívül csupán az FIA engedélyével lehet javítani a megbízhatóságon.

A Mercedes Ausztriában különösen félhet a meghibásodásoktól, hiszen a gyári istálló az elmúlt két évben emiatt szenvedett az alpesi futamokon.

2018-ban Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is feladta a versenyt, míg egy évvel később jelentősen csökkenteni kellett a teljesítményt annak érdekében, hogy ez ne ismétlődjön meg.

A Mercedes új diffúzora

A Mercedes a motor mellett más fejlesztésekkel is készült a Red Bull Ringre. A brackley-iek új diffúzort és tükröket fognak bevetni a hétvége során, ellenben a hátsó szárny ugyanaz lesz, mint amit Barcelonában láthattunk.

Hamilton nem aggódik a megbízhatósági problémák miatt

A mai hivatalos sajtótájékoztatón Hamiltont is megkérdezték, hogy változott-e valami az elmúlt két szezonhoz képest. A hatszoros világbajnok szerint akkor sem voltak rosszak Spielbergben, pusztán a körülmények nem kedveztek nekik. Ami a mostani futamokat illeti, szerinte ezúttal nem lépnek fel hasonló hibák.

– jelentette ki. – Ennek ellenére szeretném azt hinni, hogy a fejlesztéseknek köszönhetően idén jobb helyzetben vagyunk. Mindenesetre az idő majd választ ad a kérdésre.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!