Hivatalos útra terelte a Red Bull a Mercedes innovatív kormányműve, az ún. DAS elleni kifogását. Pénteken koraeste a csapat hivatalos óvást nyújtott be a sportfelügyelőknek, azt gyanítva, hogy a világbajnoki címvédő fejlesztése megsérti a technikai szabályzat 3.8-as és 10.2.3-as cikkelyét. Az első kimondja, hogy a pilóta menet közben (a kivételeken felül) nem változtathat az autó aerodinamikai konfigurációján, a második pedig azt, hogy ilyesmit nem tehet a felfüggesztéssel sem.
Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte a kormánykerék elsősorban az autó irányítására szolgál, a fenti pont szerint a Red Bull azt nehezményezte, hogy a Mercedes a futóműállításra is talált megoldást.
A Mercedes többször is leszögezte, hogy egyeztettek a technikai felügyeletet ellátó FIA-val, ezért magabiztosak voltak abban, hogy az eszköz szabályos. Toto Wolff csapatfőnök és Horner abban egyetértett, hogy az ügyet minél hamarabb tisztázni kell, hogy a vita ne árnyékolja be a szombati időmérő edzés és a vasárnapi futam eredményét.
Minden csapat tisztában van azzal, hogy a versenyzés kapcsán érzékeny helyzetben vagyunk
– nyilatkozta Wolff. – Ez az első futam, az egyik szempontból teljesen rendben van, hogy tisztázni akarják az ügyet, de azt is tudjuk, hogy nem akarunk vasárnap nagy vitába kerülni. Szerintem Christian a helyes lépéseket fogja megtenni. A műszaki innovációkkal kapcsolatos nézeteltérések a Forma-1 részét képezik, erre lehet számítani, és ez is a kockázat részét képezi.”
A sportfelügyelők pénteken 19:10-kor kezdték el vizsgálni az ügyet, éjjel fél 1 körül arra jutottak, hogy elutasítják a Red Bull beadványát. A panaszos érvelésének lényege az volt, hogy az eszköz az autó aerodinamikáját és futóművét is befolyásolja, és az elsődleges funkciója nem az, hogy a pilóta irányítsa vele az autó haladását.
A Mercedes viszont tételesen tagadta, hogy a DAS a futómű része lenne és amellett érvelt, hogy az valójában a kormánymű eleme. A sportfelügyelők az utóbbi megállapítással egyetértettek, bár elismerték, hogy "nem konvencionális" megoldás, és rögzítették, hogy ha nem a kormánymű része lenne az újítás, akkor az szabálysértésnek minősülne.
A Red Bull jogosult fellebbezni a döntés ellen.