Vágólapra másolva!
Február óta téma a Forma-1-ben, hogy a Mercedes kifejlesztett egy innovatív kormányművet, ami álláspontjuk szerint szabályos. A Red Bull viszont nem értett egyet ezzel, és hivatalosan is óvást nyújtott be az Osztrák Nagydíj pénteki napján. Nem sokkal éjfél után a beadványt elutasították.

Hivatalos útra terelte a Red Bull a Mercedes innovatív kormányműve, az ún. DAS elleni kifogását. Pénteken koraeste a csapat hivatalos óvást nyújtott be a sportfelügyelőknek, azt gyanítva, hogy a világbajnoki címvédő fejlesztése megsérti a technikai szabályzat 3.8-as és 10.2.3-as cikkelyét. Az első kimondja, hogy a pilóta menet közben (a kivételeken felül) nem változtathat az autó aerodinamikai konfigurációján, a második pedig azt, hogy ilyesmit nem tehet a felfüggesztéssel sem.

Christian Horner csapatfőnök a Sky Sportsnak azt mondta, szerinte a kormánykerék elsősorban az autó irányítására szolgál, a fenti pont szerint a Red Bull azt nehezményezte, hogy a Mercedes a futóműállításra is talált megoldást.

Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Esteban Ocon, Renaul
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Helmut Marko
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Osztrák Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Osztrák Nagydíj, F1 logo
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Lewis Hamilton, Mercedes, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Alexander Albon, Red Bull, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Alfa Romeo Racing
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Osztrák Nagydíj szurkolók
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Robert Kubica, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj, Honda logo
Forma-1, Helmut Marko, Max Verstappen, Christian Horner, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Ineos logo
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj, Mercedes logo
Forma-1, Scuderia Alpha Tauri kerékcsere, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, Alexander Albon, McLaren Red Bull, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Claire Williams, Williams Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams Racing, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimim Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault F1 Team, Osztrák Nagydíj, Renault logo
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Osztrák Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes-AMG Petronas, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Osztrák Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Osztrák Nagydíj

A Mercedes többször is leszögezte, hogy egyeztettek a technikai felügyeletet ellátó FIA-val, ezért magabiztosak voltak abban, hogy az eszköz szabályos. Toto Wolff csapatfőnök és Horner abban egyetértett, hogy az ügyet minél hamarabb tisztázni kell, hogy a vita ne árnyékolja be a szombati időmérő edzés és a vasárnapi futam eredményét.

– nyilatkozta Wolff. – Ez az első futam, az egyik szempontból teljesen rendben van, hogy tisztázni akarják az ügyet, de azt is tudjuk, hogy nem akarunk vasárnap nagy vitába kerülni. Szerintem Christian a helyes lépéseket fogja megtenni. A műszaki innovációkkal kapcsolatos nézeteltérések a Forma-1 részét képezik, erre lehet számítani, és ez is a kockázat részét képezi.”

A Mercedes jött ki jobban az ügyből Forrás: Daimler AG/LAT Images/Mercedes-Benz Grand Prix Ltd

A sportfelügyelők pénteken 19:10-kor kezdték el vizsgálni az ügyet, éjjel fél 1 körül arra jutottak, hogy elutasítják a Red Bull beadványát. A panaszos érvelésének lényege az volt, hogy az eszköz az autó aerodinamikáját és futóművét is befolyásolja, és az elsődleges funkciója nem az, hogy a pilóta irányítsa vele az autó haladását.

A Mercedes viszont tételesen tagadta, hogy a DAS a futómű része lenne és amellett érvelt, hogy az valójában a kormánymű eleme. A sportfelügyelők az utóbbi megállapítással egyetértettek, bár elismerték, hogy "nem konvencionális" megoldás, és rögzítették, hogy ha nem a kormánymű része lenne az újítás, akkor az szabálysértésnek minősülne.

A Red Bull jogosult fellebbezni a döntés ellen.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!