Ferrari's German driver Sebastian Vettel (L) and Williams' Canadian driver Nicholas Latifi steer the cars during the first practice session for the Formula One Hungarian Grand Prix at the Hungaroring circuit in Mogyorod near Budapest, Hungary, on July 17, 2020. (Photo by Darko Bandic / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Az ausztriai fiaskó után a kanyargós Hungaroring kedvezőbb a Ferrari számára. Mindkét pilóta javulásról számolt be, de a csapatfőnökhöz hasonlóan óvatosak a várakozásaikat illetően.
Az elmúlt 10 év leggyengébb szezonkezdete után a Hungaroringen javíthat a Ferrari az idei mérlegén. A Scuderia eredetileg erre a versenyre készült aerodinamikai fejlesztésekkel, de azokat már a Stájer Nagydíjon bevetették, rendesen letesztelni azonban nem tudták, mert a szombati szabadedzéseken esett az eső, a futamon pedig a pilótáik az első körben összeütköztek.
Az első éles bevetés így a Magyar Nagydíjra maradt, de a pénteki nap során ezúttal is csak egy szabadedzést tudtak igazán hasznosítani, mivel a második tréningen ismét esett az eső. Sebastian Vettel mindkét alkalommal gyorsabbnak bizonyult csapattársánál, Charles Leclerc-nél, de a monacói pilóta ettől függetlenül úgy érezte, a délelőtt jobban alakult a várakozásainál.
Galéria: Pályán az autók a 35. Magyar Nagydíjon - Galéria
1/90
BUDAPEST, HUNGARY - JULY 17: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Renault Sport Formula One Team RS20 during practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 17, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
„Az autónk nagyjából ugyanaz, mint a múltkori, de úgy tűnik, ezen a pályán jobban szerepel, ami jó hír. A délután során küszködtem egy kissé, különböző dolgokat próbálgattunk, de nem voltam igazán elégedett az autóval, és hiányzott az esőben a magabiztosság. Délelőtt viszont akadtak pozitívumok” – mondta az idénynyitó 2. helyezettje.
Leclerc szerint a Hungaroringen kevésbé szenvednek, mert nincsenek hosszú egyenesek, a Ferrari kanyartempója pedig már Ausztriában is jónak tűnt. „Ettől még nem leszünk a Mercedes kihívója, de ezúttal gyorsabbak vagyunk [a múlt hétvégéhez képest], és ezt jó látni” – tette hozzá.
Az esőben a leggyorsabb kört autózó Vettel is egyetértett csapattársával azzal kapcsolatban, hogy a Hungaroring jobban fekszik a Ferrarinak a Red Bull Ringnél.
„A délelőtt oké volt, szerintem kicsit jobb a helyzet ezen a pályán, remélem, holnap is így marad – nyilatkozta. – Ezt nem igazán tudjuk meg addig, amíg el nem érünk az időmérőig. Az esőben egy kicsit több kört mentünk a többieknél, hogy megtaláljuk a múltheti gyengeségeinket, és egy kicsit jobban megértsük azokat. Van még teendőnk, de ma jobb napunk volt.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke elismerte, az első szabadedzés eredményei alapján nehéz ítélkezni, elsősorban arra törekedtek, hogy pótolják az Ausztriában elmaradt teszteléseket, válaszokat kapjanak az autójuk működésével kapcsolatban, és ez alapján kiegyensúlyozzák a Ferrari viselkedését.
„Ismét rengeteg elemezhető adatot gyűjtöttünk. Nem hiszem, hogy ezek alapján le lehet már vonni következtetéseket, de a két pilótánk nagyon elszánt a hétvégén. Tudjuk, hogy az időmérő itt fontos lesz, a rajtpozíció kulcsfontosságú Magyarországon, ezért jól fel kell készülnünk az időmérőre.”