Noha sokaknak szúrja a szemét a Racing Point idei versenyautója, eddig csak a Renault volt az az istálló, amely hivatalos keretek között is megtámadta a vádak szerint a tavalyi Mercedesről másolt konstrukciót. Egészen mostanáig, a franciák után ugyanis a Ferrari is megtette az első lépést az idei gyenge szereplésük miatt őket is fenyegető silverstone-i alakulat ellen, és hivatalos levélben kérte állásfoglalásra a Nemzetközi Automobil Szövetséget (FIA) a Racing Point idei autójával kapcsolatban.
A Renault az eddigi négy versenyből három alkalommal, a Stájer, a Magyar és a Brit Nagydíj után is megóvta a Racing Point fékhűtőit, mivel azon keresztül igyekszik fogást találni a szerinte a tavalyi Mercedest szabálytalan keretek között lemásoló istállón. A három óvást az FIA egyként kezeli, az ügy meghallgatása pedig a 70. évforduló Nagydíja előtti szerdán, augusztus 5-én lesz.
A Ferrari eközben levelet írt az FIA-nak és a Forma-1 vezetőinek amiatt, hogy adjanak felvilágosítást a sportszabályzat hatodik függelékével kapcsolatban,
amely kimondja, hogy a listázott alkatrészek szellemi tulajdonát minden csapatnak saját magának kell birtokolnia, és ha nem is ő gyártja azokat, hanem egy külső beszállító (amely nem lehet egy másik csapat), ez a beszállító kizárólag a vele szerződésben álló istállónak gyárthatja vagy tervezheti az adott alkatrészt.
A Ferrari ezzel az első olyan csapat, amely hivatalos formában is beállt a Racing Pontot támadó Renault mellé.
A Racefansnek a Scuderia egyik szóvivője azt mondta: arra kíváncsiak, hogy a Racing Point miként tervezhette a szóban forgó alkatrészeket úgy, hogy közben nyíltan elismerte, az autóját a tavalyi Mercedesről mintázta.
Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós bizottságának vezetője korábban elmondta, hogy meggyőzte őket, amit a Racing Point gyárában tett látogatásukkor láttak. Elmondása szerint „nagyon is hihető", hogy a csapat fotók alapján másolta le a tavalyi Mercedest és nem kapott illegális segítséget mindehhez. „Még ennél is tovább mennék, meg is mutatták nekünk, hogy miként csinálták mindezt, mi pedig elégedettek voltunk azzal a magyarázattal, hogy ezt a folyamatot követték az autó tervezésénél" – mondta Tombazisz.
A Ferrari mellett a McLaren is nyíltan kiáll a Renault mellett, noha ők egyelőre csak nyilatkozataikban teszik mindezt.
Támogatjuk, hogy a végére járjanak ennek az egész másolós történetnek, mivel úgy gondoljuk, hogy mindez ellentétes a szabályok szellemiségével
– nyilatkozta Zak Brown, a McLaren ügyvezető igazgatója. – Mivel nem tudjuk a részleteket, nem vagyunk abban a pozícióban, hogy eldöntsük, hogy amit tettek, az illegális-e vagy sem, ugyanakkor egyértelműen ellentétesnek tűnik a Forma-1 szándékaival. Emiatt nagyon érdekel minket a Renault óvásának eredménye, és a Ferrarihoz hasonlóan mi is várjuk a tisztázást arról, hogy az FIA szabályosnak minősíti-e a Racing Point autóját. Szerintem egyértelműen nem kellene annak minősítenie."
Brown hozzátette, hogy amennyiben egy kiskaput kihasználva a Racing Point mégis megússza a büntetést, akkor ezt a kiskaput a jövőre nézve be kell zárni.