NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Lance Stroll of Canada driving the (18) Racing Point RP20 Mercedes leads Esteban Ocon of France driving the (31) Renault Sport Formula One Team RS20 on track during the F1 Grand Prix of Great Britain at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Stájer és a Magyar Nagydíj után Silverstone-ban is megóvta a Racing Point eredményét a Renault, de ezúttal csak az egyik autó érintett.
A szezon negyedik futama, a Brit Nagydíj után sem maradt el a Renault menetrendszerű óvása a Racing Point autója ellen. A silverstone-i istállónál ezúttal csak az egyik autó érintett, mivel a Sergio Pérezt helyettesítő Nico Hülkenberg autójának erőforrása már a rajt előtt felmondta a szolgálatot, így csak Lance Stroll vett részt a versenyen.
Galéria: A Brit Nagydíj képekben
1/66
NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 02: Cameron Das of United States and Carlin Buzz Racing (28) runs wide during race two of the Formula 3 Championship at Silverstone on August 02, 2020 in Northampton, England. (Photo by Bryn Lennon/Getty Images)
A kanadai pilóta sokáig szoros csatát vívott a Renault pilótáival, de végül alulmaradt a 4. helyezett Daniel Ricciardóval és a 6. helyen célba érő Esteban Oconnal szemben. Stroll a 9. helyen ért célba, miután a tempója a verseny végére visszaesett a gumik kopása miatt.
A Renault tehát a pályán, éles versenyben is legyőzte a Racing Pointot, de továbbra is kifogásolják, hogy álláspontjuk szerint a csapat szabálytalan módszerekkel másolta le a tavalyi Mercedest.
Az óvás tárgya ezúttal is konkrétan a fékhűtő, e téren következetes a panasz az előző két futam után történtekkel.
Az FIA a korábbi és az eheti óvásokkal kapcsolatban sem tett egyelőre állásfoglalást, a szövetség arra vár, hogy összeálljon a Racing Point védekezése. Andrew Green, az istálló technikai igazgatója az Autosportnak azt mondta, szerinte meg kellene szüntetni az eljárást, mert a szabályok világosan rögzítik, hogyan kell eljárniuk, és úgy vélte, a Racing Point követte az előírásokat.
Az FIA összevonja a három ügyet és egy dedikált sportfelügyelői testületet állít össze, tehát nem a Stájer Nagydíjon dolgozók hoznak majd döntést az ügyben. Ennek pontos időpontja továbbra sem ismert.
Az óvást nem érinti, de Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke elárulta, Hülkenberg egy meglazult csavar miatt nem tudott elrajtolni. Az ominózus alkatrész a kuplungszerkezetnél található, pontos magyarázatot nem tudott adni, de gyanította, hogy túlságosan nagy nyomatékkal húzták meg vagy anyaghiba történt. A csapatfőnök elárulta, az alkatrészt nem a csapat gyártotta.