Az előző évek szorosabb erősorrendje után az idei F1-es szezon során a motorok teljesítménye ismét jelentősen befolyásolja a csapatok versenyképességét. Tavaly a Ferrari kiemelkedett e téren a mezőnyből, ez a gyári csapat mellett az Alfa Romeónak és a Haasnak is jól jött, bár az amerikai istálló annyira küszködött az autójával, hogy ebből nem sokat tudott kamatoztatni.
Az idei szezon előtt azonban a Ferrari kénytelen volt teljesen új erőforrást építeni, miután az FIA-val titkos alkut kötöttek a tavalyi változat szabályosságával kapcsolatban. Egyik fél sem erősíti ezt meg, de feltehetően az olaszok tavalyi motorja nem mindenben vagy nem mindig felelt meg a szabályoknak, az idei fejlesztés viszont jóval gyengébb a tavalyinál.
Ahogy tavaly, úgy az idén is látszik, hogy a Ferrari mellett az Alfa Romeo és a Haas is küszködik az egyenesekben, és a közeljövőben nem is számíthatnak megváltásra, miután John Elkann, a Ferrari elnöke a héten elismerte, legközelebb 2022-ben válhat versenyképessé az istálló. Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke elárulta, őt nem lepte meg az amerikai üzletember állásfoglalása.
Tisztában vagyok a helyzetünkkel, azt is látom, hogy [a Ferrarinál] mivel foglalkoznak és hol tartanak, úgyhogy nem igazán lepett meg Elkann úr állásfoglalása
– nyilatkozta Steiner az FIA pénteki sajtótájékoztatóján. – Az biztos, hogy sohasem jó érzés, amikor az embernek azt mondják, hogy nehéz dolga lesz, de ha az ember elfogadja ezt, akkor keményen kezd dolgozni, hogy javuljon. Nyilván kielemezték az adatokat az első három verseny alapján, és erre a következtetésre jutottak, [Elkann] ezért mondta ki.”
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Hungaroringen felbosszantotta Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét azzal a burkolt kijelentéssel, hogy szerinte gyanúsan nagy a csillagos motorok előnye az egyenesekben, de az osztrák üzletember „marhaságnak” nevezte a svájci mérnök célozgatását. Ettől függetlenül a Hondánál is csodálkoznak a Mercedes előnyén.
„Mondhatom, hogy meglepődtem az előző és az idei év közötti előrelépésükön – árulta el Tanabe Tojoharu, a Honda F1-es technikai igazgatója. – Próbáltuk megfejteni, hogy milyen téren vagyunk lemaradásban, és mivel járnak előttünk. Nem könnyű felzárkózni, de próbálkozunk, az időmérő és a verseny tekintetében is. Nagyon keményen dolgoznak a mérnökeink Japánban és Milton Keynes-ben is.”