A hétvégén zajló Spanyol Nagydíj legnagyobb kérdése, hogy ismét gondot okoz-e a Mercedesnek a forró aszfalt, amelyen ráadásul hosszú, elnyújtott jobbkanyarok találhatók. Az előző forduló során, Silverstone-ban a lágy abroncsok és a megnövelt guminyomás helyzetbe hozta a Red Bullt, de Barcelonában a pénteki eredmények ismét a megszokott képet festették.
Valtteri Bottas és Lewis Hamilton magabiztos szerepléssel és jelentős előnnyel az élen zárta mindkét szabadedzést, a hosszabb etapok alapján azonban jóval szorosabb a verseny, a Red Bull különösen a közepes keverékű gumikon tudta tartani a lépést a Mercedesszel. „Gyönyörű az időjárás, de az autóban ez kicsinál minket, és nyilvánvalóan a gumik is nagyon megszenvedik” – mondta Hamilton.
A pontverseny éllovasa elárulta, a Mercedes a hétvégén várhatóan nem tud majd mindent kihozni az autóból, szerinte „nagyban csökkentik” a téli tesztelés óta legyártott fejlesztések hasznát a magas hőmérsékletek. „A gumik nem örülnek a körülményeknek, csak csúszkálunk össze-vissza a túlmelegedett gumikkal” – árulta el.
A Mercedes a múlt hétvégén elsősorban a gumik hólyagosodása miatt szenvedett, Barcelonában egyelőre nem találkoztak ezzel a jelenséggel.
„Nem tapasztaltam hólyagosodást, de a múlt pénteken sem, úgyhogy nem sokat mondhatok – ismerte el. – Úgy tűnt, rendben vagyunk, de még csak most fogjuk kiértékelni az eredményeket, akkor derül majd ki, hogy e téren hol állunk."
„A hosszabb etapok nem tűntek rossznak, de nem tudom, a Red Bull mennyivel tud tovább menni, mint mi. Ez fogja meghatározni, hogy a versenyen egyszer vagy kétszer állunk ki.”
Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is azt mondta, felelőtlenség lenne a csapat részéről, ha nem számítanának a múlt hétvégi problémáik megismétlődésére, de Bottas ennél magabiztosabb volt, és rámutatott egy lényeges különbségre is.
Csapatként szerintem eléggé erősek vagyunk, de a legfőbb a vasárnap,
és az, hogy mennyire terhelik meg a körülmények a gumikat. Ilyen érdes pályán a gumik inkább kopnak és nem hólyagosodnak, ez számunkra kedvező" – nyilatkozta a finn pilóta.
„Nem éreztem magam rosszul az autóban, de a tréning elején egy kicsit küszködtem az alukormányzottsággal, viszont ezt normális esetben néhány egyszerű beállítással orvosolni lehet, és a második szabadedzés végére sokat javult a helyzet. – árulta el. – A délelőtti edzés talán jobban sikerült nekem a délutáninál, de így is sok tapasztalatot szereztünk.”