BARCELONA, SPAIN - AUGUST 14: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 leaves the garage during practice for the F1 Grand Prix of Spain at Circuit de Barcelona-Catalunya on August 14, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen összességében elégedett volt a Spanyol Nagydíj pénteki napjával, de kijelentette, az időmérőn kicsi a valószínűsége, hogy megverje a Mercedeseket. Alexander Albonnak délután nehézségei akadtak a beállítások terén.
Max Verstappen a 3. helyen végzett a Spanyol Nagydíj második szabadedzésén, a holland pilótát a két Mercedes jelentős különbséggel verte meg, ennek ellenére ő elégedett a pénteki nappal, főleg a versenyszimuláció eredményével.
„Az autó ma elég jól teljesített, persze egy körön nyilvánvalóan hátrányban vagyunk a Mercedeshez képest, de összességében pozitívan zártuk a napot, főleg ami a hosszú etapokat illeti, ami nagyon fontos” – nyilatkozta a Sky Sportsnak a 22 éves versenyző, és hozzátette, a téli teszteken szerzett tapasztalatokból semmit nem lehetett hasznosítani, mert a hőmérséklet ezúttal sokkal magasabb volt.
Verstappen több mint 8 tizeddel maradt el az élen végző Lewis Hamilton ideje mögött, ami első ránézésre nem sok jót jelent. A legutóbbi versenyt megnyerő pilóta tisztában van a helyzettel, ennek megfelelően nem is a kvalifikáción szeretné legyőzni riválisait.
Az időmérőn nem hiszem [hogy előttük végezhetek], mert a Mercedes nagyon gyors, de a versenyen bármi megtörténhet. Ma elég jól éreztem magam, meglátjuk, mi lesz vasárnap.”
A holland versenyző a gumikról is beszélt, amelyek az első silverstone-i hétvégéhez hasonlóan ismét a lehető legkeményebb keverékűek. Verstappen szerint így nem lesz probléma a gumikopással, és az sem valószínű, hogy A 70. Évforduló Nagydíjához hasonlóan ezúttal is a fehér oldalfalú abroncsokon próbáljanak meg továbbjutni a Q2-ből.
Verstappen ezzel együtt kijelentette, jobban örülne, ha ezen a hétvégén is lágyabb gumikat használnának, amiben Alexander Albon is egyetértett vele. A thai pilóta ezúttal is nagyon sokat, közel 8 tizedmásodpercet kapott csapattársától a második szabadedzésen, amit azzal magyarázott, hogy
az első gyakorláshoz képest rosszabbul működött alatta az autó.
„Délelőtt jó, délután már kevésbé – válaszolta arra a kérdésre, hogy milyen érzés volt vezetni a kocsit. – Kipróbáltunk néhány dolgot, de nem olyan irányba haladtunk, mint amerre szerettünk volna. Ennek ellenére tapasztalható némi fejlődés.”
Verstappenhez hasonlóan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke sem az időmérőn vár csodát, de a futammal kapcsolatban kifejezetten optimista.
„Egy körön a Mercedes tempóelőnyben van, ahogyan azt ma is láthattuk, nagyon versenyképesek. Max hosszú etapokon mutatott sebessége viszont bizakodásra ad okot, főleg a közepes gumikon nézett ki nagyon jól.
Ez reményt adhat vasárnapra, aztán meglátjuk, hogy milyen lesz az időjárás, de úgy néz ki, ismét egy forró hétvége előtt állunk.”
A hosszú etapok során úgy tűnt, a közepes gumik sokkal hatékonyabban működnek, mint a kemények, ami előrevetíti, hogy a csapatok az előbbit fogják többet használni. Horner azonban úgy véli, ebben a pillanatban még minden forgatókönyv lehetséges.
„Jelenleg semmit nem zárhatunk ki, hiszen ma még rengeteget kell számolgatnunk, és persze lesz még egy szabadedzés is. Szóval egyelőre nem bocsátkozhatunk ilyen jellegű találgatásokba.”
Az 1992-ben rendezett kilencedik Európa-bajnokság selejtezőjére nemcsak az NSZK, hanem az NDK válogatottja is nevezett, holott a sorsolás pillanatában, 1990. február 2-án biztos volt, hogy az NDK az év végére megszűnik. Óriási derültség közepette a két válogatott egy csoportba került, ám szeptember 12-én az első selejtező-mérkőzés helyett csak barátságos találkozót vívhatott az NDK Belgiummal, ugyanis a sorozat elindulása előtt október 3-án az ország megszűnt.