A múlt hétvégén még feldúltan nyilatkozott Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a Liberty Media által ajánlott kereskedelmi megállapodás, az eddig Concorde-szerződés néven ismert szerződéssel kapcsolatban, kiemelve, hogy a Mercedes kész volt áldozni a bevételeikből, ennek ellenére úgy vélte, hogy a jogtulajdonos nem kezelte a csapatot az érdemeiknek megfelelően.
Wolff a többi csapatfőnököt is bírálta, kifogásolva, hogy a sajtóban azt közölték, készek megállapodni a jogtulajdonossal, a zártkörű megbeszéléseken viszont folyamatosan pontosításokat kértek. Chase Carey, az F1 elnök-vezérigazgatója kijelentette, nem várnak a Mercedesre és tartják az augusztus 12-ei határidőt, amit végül a hónap végéig kitoltak.
Ez elegendőnek tűnik a megegyezéshez, miután a barcelonai FIA-sajtótájékoztatón Wolff már azt mondta, kész továbblépni a patthelyzetből.
„Silverstone-ban megváltozott a véleményem. Nem hiszem, hogy a csapatok valaha is összefognak egymással. Mindenki próbálja a többieket megkerülve a saját kis üzleteit kötni. A médiában is egymás hibáztatása megy. Úgyhogy eldöntöttük, hogy előrelépünk a Libertyvel. Volt néhány konstruktív megbeszélésünk Chase-szel és a legtöbb tisztázandó ügyet megtárgyaltuk.”
Úgy érzem, elértünk arra a pontra, hogy aláírjuk a Concorde-szerződést és továbblépjünk.”
Wolff elárulta, frusztrálja, hogy a csapatok nem képesek egységes álláspontra jutni, és azt képviselni. Nem feltétlenül a Liberty Media és a FOM ellen akar fellépni, inkább az bosszantja, hogy a megbeszéléseken szerinte mindenki ugyanazokat a témákat szeretné rendezni, aztán a nyilvánosságban teljesen más dolgok hangzanak el.
„Ez mindenképpen bosszantó, nem tudom, miért történik. Elég világosan elővezettem az álláspontomat azoknak, akik egy megbeszélés után szerintem azonnal felveszik a telefont. Eljutottam arra a pontra, hogy ha nem vagyunk képesek közös álláspontot képviselni a csapatok érdekében, akkor visszalépünk, és megkötjük a magunk üzletét.”