A Toszkán Nagydíj első szabadedzésén felcsillant a remény a Ferrari és szurkolói számára, hogy a maranellóiak 1000. futama talán nem fogja ugyanazt a küszködést hozni, amit megszokhattunk az olaszoktól az utóbbi időben.
Mindez azonban csak a második gyakorlásig tartott, ahol már az első tréninget a harmadik helyen záró Charles Leclerc is visszaesett, és közel 1,5 másodperces hátrányban csak a tizedik lett. A monacói pilótának van egy elmélete arra, hogy mi volt ennek az oka.
Leclerc az első edzésen csupán 3 tizedre volt az első helyet megszerző Bottastól, így nem csak a pozíciója, de a lemaradásra is bizakodásra adott okot. Délután azonban már 1,4 másodpercet kapott a finntől, miközben 3 tizeddel elmaradt a délelőtti idejétől.
Leclerc úgy gondolja, hogy az első szabadedzésen torzította az összképet az, hogy a Ferrari a nyáron filmes nap keretében a 2018-as autójával tesztelt Mugellóban,
ekkor pedig mindkét pilótának volt ideje hozzászokni a pályához, miközben a riválisok ezt az első szabadedzés során tették meg.
„Az pozitív volt, de másrészt amikor pozitívan mennek a dolgok, akkor is értenünk kell, hogy miért – válaszolt a monacói pilóta az első szabadedzésen látott teljesítményét firtató kérdésre. – Hogy őszinte legyek, az első edzés mindenki számára kisebb meglepetés volt.
A személyes véleményem az, hogy a forgatási nap segített felvenni a ritmust, míg a többieknek ez teljesen új pálya volt. Úgyhogy talán ez segített egy kicsit.
A második edzésen már inkább ott voltunk, amire számítottunk. Azt gondolom, hogy nagyon szoros a mezőny és képesek vagyunk előbbre lépni holnap. Van bennem optimizmus."
A Ferrarik amellett, hogy nem voltak gyorsak, olykor még nehezen vezethetőnek is bizonyultak, a második edzésen Leclerc és Vettel is megpördült egyszer. A négyszeres világbajnoknak ráadásul nem ez volt az egyetlen gondja: a tréning leintése után megállt alatta az autó.
„Ez egy szép pálya, szép környezetben, úgyhogy ezt az ember nagyon élvezi – értékelt Vettel. – Nyilván eléggé brutális a gumikra nézve, az első kör után teljesen másak lesznek,. Vezetni egyértelműen szórakoztató itt.
Úgy gondolom, hogy sok munka áll előttünk a fejlődés érdekében. Meglátjuk. Egyelőre nem vagyok boldog, de ez még csak a péntek, ami erre való.
Szerintem jobbá tudjuk tenni a kocsit, de küzdelmes lesz. Elég kemény ez a pálya abból a szempontból, hogy szükség van arra az egyensúlyra, amit az ember látni szeretne. Abban biztos vagyok, hogy találni fogunk apróságokat."