Vágólapra másolva!
Meglepően jó teljesítményre volt képes a Ferrarival Charles Leclerc a Toszkán Nagydíj első szabdedzésén, de aztán hamar kiderült, hogy mi volt ennek az oka.

A Toszkán Nagydíj első szabadedzésén felcsillant a remény a Ferrari és szurkolói számára, hogy a maranellóiak 1000. futama talán nem fogja ugyanazt a küszködést hozni, amit megszokhattunk az olaszoktól az utóbbi időben.

Mindez azonban csak a második gyakorlásig tartott, ahol már az első tréninget a harmadik helyen záró Charles Leclerc is visszaesett, és közel 1,5 másodperces hátrányban csak a tizedik lett. A monacói pilótának van egy elmélete arra, hogy mi volt ennek az oka.

Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, Lirim Zendelli, Dennis Hauger
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-3, Toszkán Nagydíj, szabadedzés, nézők
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Nicholas Latifi, Williams, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lando Norris, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Alex Albon, Red Bull, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Daniel Ricciardo, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen, Ferrari, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Kevin Magnussen, Haas
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Toszkán Nagydíj,
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Toszkán Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Williams Racing motorhome, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Versa log, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Lance Stroll, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Simon Roberts, Williams Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams Racing, Toszkán Nagydíj, Pirelli logo

Leclerc az első edzésen csupán 3 tizedre volt az első helyet megszerző Bottastól, így nem csak a pozíciója, de a lemaradásra is bizakodásra adott okot. Délután azonban már 1,4 másodpercet kapott a finntől, miközben 3 tizeddel elmaradt a délelőtti idejétől.

Leclerc úgy gondolja, hogy az első szabadedzésen torzította az összképet az, hogy a Ferrari a nyáron filmes nap keretében a 2018-as autójával tesztelt Mugellóban,

ekkor pedig mindkét pilótának volt ideje hozzászokni a pályához, miközben a riválisok ezt az első szabadedzés során tették meg.

„Az pozitív volt, de másrészt amikor pozitívan mennek a dolgok, akkor is értenünk kell, hogy miért – válaszolt a monacói pilóta az első szabadedzésen látott teljesítményét firtató kérdésre. – Hogy őszinte legyek, az első edzés mindenki számára kisebb meglepetés volt.

A második edzésen már inkább ott voltunk, amire számítottunk. Azt gondolom, hogy nagyon szoros a mezőny és képesek vagyunk előbbre lépni holnap. Van bennem optimizmus."

Leclerc megpördülése a második szabadedzésen

A Ferrarik amellett, hogy nem voltak gyorsak, olykor még nehezen vezethetőnek is bizonyultak, a második edzésen Leclerc és Vettel is megpördült egyszer. A négyszeres világbajnoknak ráadásul nem ez volt az egyetlen gondja: a tréning leintése után megállt alatta az autó.

„Ez egy szép pálya, szép környezetben, úgyhogy ezt az ember nagyon élvezi – értékelt Vettel. – Nyilván eléggé brutális a gumikra nézve, az első kör után teljesen másak lesznek,. Vezetni egyértelműen szórakoztató itt.

Szerintem jobbá tudjuk tenni a kocsit, de küzdelmes lesz. Elég kemény ez a pálya abból a szempontból, hogy szükség van arra az egyensúlyra, amit az ember látni szeretne. Abban biztos vagyok, hogy találni fogunk apróságokat."

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!