Élő:
Vágólapra másolva!
Lewis Hamilton elárulta, Valtteri Bottas teljesítménye hatalmas nyomást helyezett rá, és csak az aprólékos munkának köszönheti, hogy végül megszerezte a pole pozícióját a Toszkán Nagydíj időmérőjén. A finn pilóta úgy érezte, tudott volna javítani a Q3-ban, de a sárga zászló miatt erre nem volt lehetősége.

A Mercedes pilótái zsinórban hetedik alkalommal bérelték ki az első sort a Toszkán Nagydíj időmérőjén. A kvalifikáció előtt úgy nézett ki, hogy Valtteri Bottas ezúttal sokkal esélyesebb Lewis Hamiltonnál, de a hatszoros világbajnok végül felül tudott kerekedni csapattársán. A brit versenyző elárulta, ezúttal nem tudott olyan könnyedén alkalmazkodni az új aszfaltcsík jelentette kihívásokhoz.

Forma-1, szurkolók, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj
Forma-1, szurkolók, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Scuderia Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Alfa Romeo, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas F1 Team, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Renault, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Franz Tost, Scuderia Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Nicholas Latifi, Williams, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, George Russell, Williams, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Daniel Ricciardo, Renault, Toszkán Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Laurent Mekies, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Mugello Circuit, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, George Russell, Williams, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Jean Todt, FIA, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Williams, George Russell, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Renault, Daniel Ricciardo, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sebastian, Ferrari, Haas, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Scuderia Alpha Tauri, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Mugello Circuit, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Sergio Pérez, Racing Point, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toszkán Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Max Verstappen, Red Bull, Toszkán Nagydíj

„Korábban mindig úgy éreztem, hogy az új pályákat gyorsan megtanulom – nyilatkozta az első három helyezett számára tartott sajtótájékoztatón. – Most viszont szimulátoron kellett, amit eddig soha nem csináltam, és nem hiszem, hogy különösebben hasznomra vált volna. Miután megérkeztünk, rengeteg volt a teendőnk, a nyomás pedig hatalmasra nőtt, mivel bizonyos szektorokban nem találtam a határt, Valtteri pedig néhány területen mérföldekkel előrébb járt.

A 35 esztendős pilóta elárult néhány részletet arról, hogy milyen munka zajlott pénteki második szabadedzés után. „Előző este minden egyes szektor minden részletét ízekre szedtük, és próbáltunk finomhangolni a beállításokon. Versenyzőként nagyon vékony választóvonal húzódik az alul- vagy túlkormányzottság, illetve a határon történő autózás között, mivel kanyaronként változhat a helyzet” – magyarázta Hamilton, majd hozzátette, a mérnökök rengeteg segítséget adnak, hogy a beállítások terén megtalálják az autó egyensúlyát, de a pályán neki kellett bizonyítania.

Bottas mindhárom szabadedzésen, valamint a Q1-ben is az élen végzett, de a Q2-ben és a Q3-ban csapattársa mögött maradt. Igaz, mindkét szakaszban csak egy kört autózott, de másodszor nem önszántából, hanem azért, mert az előtte lévő Esteban Ocon megpördült, és a sárga zászló miatt lassítania kellett. Ráadásul Hamilton nem tudott javítani, így a rajtelsőség kérdése már csak rajta múlt volna.

A Q3-as köröm nem volt elég jó, úgy éreztem, lehet még időt találni, és magabiztos voltam azt illetően, hogy képes vagyok rá. A dupla sárga zászló miatt erre nyilván nem volt lehetőségem, úgyhogy végső soron az első próbálkozásnál kellett volna jobb munkát végeznem. Lewisnak sikerült extra tempót találnia, és az első köre jobb volt, mint az enyém, szóval ez van.”

Bottas szerint képes lett volna javítani a Q3 végén Forrás: Getty Images/2020 Getty Images/Mark Thompson

A finn versenyző ugyanakkor bízik benne, hogy a futamon az idei év során harmadszor is le tudja győzni Hamiltont. Ebben a rajt, illetve az időjárási körülmények lehetnek a segítségére. „Nyilván jobb lenne pole-ból indulni, de itt tesszük meg az egyik leghosszabb utat az első kanyarig. Ha marad a szembeszél, akkor a szélárnyék igencsak erős lesz. Mindenesetre próbálom a versenyre terelni a gondolataimat.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!