A Ferraritól távozó Sebastian Vettel érkezik Sergio Pérez helyére a Racing Pointhoz, ami a következő szezontól Aston Martin néven indul a Forma-1-ben. Az átigazolásról a Magyar Nagydíj előtt röppentek fel az első pletykák, Vettel mindvégig azt hangoztatta, hogy csak versenyképes istállóval akar az F1-ben maradni, és csak annyit ismert el, hogy beszélt a csapattal.
Pérez eleinte kitartott amellett, hogy érvényes szerződése van a következő szezonra, de ő is érezte, hogy ha valakinek mennie kell, akkor ő lesz az. A Magyar Nagydíj után hazautazott Mexikóba, egyes értesülések szerint azért, hogy erősítést kérjen a szponzoraitól, majd a két silverstone-i futamot kihagyta, mert a mezőnyben eddig egyedüliként pozitív koronavírus-tesztet produkált.
Az elmúlt napokban viszont már azt mondta, arra számít, hogy a Vettellel kapcsolatos pletykák idővel elcsendesednek,
magyar idő szerint csütörtök este azonban mégis azt közölte, hogy hét év után elhagyja a Racing Pointot. Ekkor már csak formaságnak tűnt, hogy bejelentik a német pilóta szerződtetését.
Vettel 33 esztendős, a Forma-1 történetének harmadik legsikeresebb versenyzője, de az idén a Ferrarival csak küszködik, gyakran vereséget szenved a csapattársától, Charles Leclerc-től, viszont az autója sem versenyképes, nehezen beállítható és gyakran műszaki hibák is hátráltatják. Vettellel már a szezon kezdete előtt közölték, hogy nem akarják meghosszabbítani a szerződését, a német pilóta F1-es jövője ekkor ködbe burkolózott, miután a Mercedes és a Red Bull sem tett neki ajánlatot.
Miközben zajlottak a tárgyalások, a Racing Point botrányba keveredett, a Renault óvása nyomán az FIA sportfelügyelői úgy döntöttek, szabálytalanul másolták le a Mercedes W10-es hátsó fékhűtőit,
ezért a csapatot 15 pont levonásával és 400 ezer eurós pénzbüntetéssel sújtották, ráadásul szűkítették az alkatrészek lemásolásához használható technológiák körét is. Ez megnehezíti, hogy a csapat a továbbiakban is szorosan együttműködjön a Mercedesszel, bár a 2022-es szezonra mindenképpen teljesen új autót kell építeniük.
Előtte viszont a Racing Pointot jövőre teljesen átcímkézik, a csapat felveszi az Aston Martin F1 Team nevet, miután a tulajdonosi konzorciumot vezető Lawrence Stroll és üzlettársai átvették az anyagi gondokkal küzdő autógyár irányítását is. A gyár befektetői között megjelent Toto Wolff is, a vezérigazgató pedig a Mercedes-AMG utcai részlegétől elcsábított Tobias Moers lett.
Az Aston Martin a BMW Sauber, a Toro Rosso, a Red Bull és a Ferrari után Vettel ötödik csapata lesz a Forma-1-ben, és a silverstone-i istálló történetének legnagyobb kaliberű igazolása.
A csapatot Eddie Jordan alapította, újoncként versenyzett náluk Michael Schumacher, de világbajnokként eddig csak a levezető Damon Hillt tudták megszerezni. Vettel többször kijelentette, hogy további sikereket akar elérni, nem pusztán résztvevőként kíván a Forma-1-ben szerepelni.
„Örülök, hogy végre megoszthatom ezt az izgalmas hírt a jövőmmel kapcsolatban. Hihetetlenül büszke vagyok, hogy kijelenthetem, az Aston Martin versenyzője leszek 2021-ben. Ez egy új kihívás a számomra egy igazán legendás autógyártóval. Jó benyomást tettek rám a csapat idei eredményei, és hiszem, hogy a jövő még fényesebb lesz. Lawrence [Stroll] energiája és a sportág iránti elkötelezettsége inspiráló és hiszem, hogy együtt valami nagyon különlegeset építhetünk.
Még mindig imádom a Forma-1-et és motivál, hogy a rajtrács élén küzdjek. Nagy megtiszteltetés, hogy ezt az Aston Martinnal tehetem.”
Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke köszönetet mondott a távozó Péreznek, de úgy vélte, a silverstone-i csapatnál mindenkit nagyon izgatottá tett a hír. „Bajnokként Sebastian már bizonyított, és győztes mentalitást hoz, ami illeszkedik az Aston Martin F1 Teamet érintő, jövőbeli ambícióinkhoz. Szombat és vasárnap délutánonként Sebastian a világ egyik legjobbja,
nem is tudok elképzelni jobb pilótát, aki átsegít minket ebbe az új korszakba. Fontos szerepet fog játszani, hogy a csapat a következő szintre léphessen.”
Hivatalosan nem erősítették meg, de egyértelmű, hogy Vettel csapattársa Lance Stroll lesz. A Racing Point jelenleg a konstruktőri világbajnokság 4. helyén áll, ami azt jelenti, hogy az aktuális pozíciója szerint az ideinél kevesebb időt fordíthatnak majd fejlesztésre a szélcsatornában.