Bottas döntött úgy, hogy nem kér Hamilton szélárnyékából

Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
MONZA, ITALY - SEPTEMBER 05: Pole position qualifier Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP talks to second placed qualifier Valtteri Bottas of Finland and Mercedes GP in the garage during qualifying for the F1 Grand Prix of Italy at Autodromo di Monza on September 05, 2020 in Monza, Italy. (Photo by Jenifer Lorenzini - Pool/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Valtteri Bottas lehetőséget kapott volna arra, hogy Lewis Hamilton szélárnyékában autózzon az olaszországi pole pozícióról döntő utolsó mért kör során, de úgy döntött, nem él ezzel, pedig korábban Hamilton mögött autózva gyorsabb volt nála. Végül a brit pilóta ünnepelhetett.

Váratlanul alakult az Olasz Nagydíj utolsó mért köre, mivel a várakozásokkal ellentétben nem Lewis Hamilton, hanem Valtteri Bottas ért célba elsőként. A Mercedesnél az esélyegyenlőség érdekében a pilóták váltogatják, hogy melyik versenyen melyikük mehet a másik mögött, ez a szélárnyék miatt általában előnyös.

Forma-1, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj
Forma-1, Romain Grosjean, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kevin Magnussen, Haas, Olasz Nagydíj
Forma-1, Carlos Sainz, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Pierre Gasly, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj
Forma-1, Luca De Meo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Otmar Szafnauer, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lando Norris, McLaren, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj
Forma-1, Max Verstappen Red Bull Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Lance Stroll, Racing Point, Olasz Nagydíj
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Racing Point, Sergio Pérez, Olasz Nagydíj
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo Racing, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj
Forma-1, Esteban Ocon, Renault, Olasz Nagydíj
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Danyiil Kvjat, Alpha Tauri, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Charles Leclerc, Ferrari, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, George Russell, Williams, Olasz Nagydíj 2020, szombat
Forma-1, Alexander Albon, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, pályabírók, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Max Verstappen, Red Bull, Olasz Nagydíj, 2020 szombat
Forma-1, Valtteri Bottas, Mercedes, Olasz Nagydíj, 2020 szombat

Monzában Bottas kapta volna a lehetőséget, a Q2-ben is így volt, akkor a finn pilóta a leggyorsabb volt, és a Q3-ban is a megbeszéltek szerint indultak el a bokszból, de végül Bottas megelőzte Hamiltont és a pályán elsőként haladt a cél felé. A taktika nem vált be, az F1 történetének legnagyobb átlagsebességű körével végül Hamilton pályafutása 94. pole pozícióját ünnepelhette.

„Elég kicsi volt a különbség – utalt Bottas a 0,069 másodperces hátrányára. – Arra számítottam, hogy szoros lesz, és gyorsnak éreztem magam a hétvégén, ezért nyilvánvalóan egy kissé elszomorít, hogy az első helyett csak a második lettem” – összegzett a finn pilóta. – Én választottam, hogy elsőként megyek, mert az elemzésünk alapján nem volt nagy a különbség, és talán még jobb is elsőként menni, mert jobban lehet összpontosítani egy tiszta körre, és nem befolyásolnak a zavaros kivezető körök.”

Bottas azt mondta, a Q2 végén „nem tűnt rossznak” az autó viselkedése, amikor Hamilton szélárnyékában ment, és végül akkor bizonyult a leggyorsabbnak, de úgy vélte, a kanyarokban jobb tempót tudott autózni, amikor az élen ment. Hamilton megerősítette, hogy nem egyértelmű, hogy melyik pozíció az előnyösebb.

Az F1 történetének leggyorsabb köre

„Valtteri választotta azt, hogy ezen a hétvégén ő megy elsőként – mondta a hatszoros világbajnok. – Nagyon hasonló a helyzet, ha az ember szabad levegőn megy, és akkor is, ha húzzák. Én nem igazán tudom megmondani, hogy melyik a jobb. Vannak, akik azt mondják, hogy a szélárnyék a legjobb, de akkor hátrányba kerülnek a középső és az utolsó szektorban.”

Andrew Shovlin, a Mercedes vezető versenymérnöke is beszélt a dilemmáról, bár ő elsősorban a csapat egésze szempontjából magyarázta el, hogy a nem keresték mások szélárnyékát.

„Tegnap végeztünk némi elemzést a szélárnyék hatásáról, és úgy tűnt, hogy a kanyarokban ugyanannyit vesztünk, amennyit nyerünk az egyenesben. Ez alapján úgy döntöttünk, hogy a pálya üres részén megyünk, ami azért is előnyös volt, mert leegyszerűsítette az időmérőnket.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!