A három topcsapat közül egyedül a Mercedesről nem lehet tudni, hogy jövőre is a Forma-1-ben lesz-e, vagy a 2021-es reformok előtt kiszáll a száguldó cirkuszból. A csillagos márka 2010-ben tért vissza gyári istállóval a motorsport csúcskategóriájába, visszafogott kezdés után pedig óriási menetelésbe kezdett, 2014 óta nem talált legyőzőre.
A Ferrari által a 2000-es évek elején felállított, zsinórban öt egyéni világbajnok címből álló rekordot már megdöntötték, az idén pedig az első csapat lehetnek az F1 történetében, amely egymás után hétszer is megnyeri a konstruktőri pontversenyt. Az viszont, hogy 2021-ben is harcba szállnak-e a trófeákért, még kérdéses, két hét múlva azonban már többet tudhatunk.
A Racefans és az Autocar közös okonyomozása kiderítette, hogy a Daimler igazgatótanácsa két hét múlva, feburár 12-én ülésezik, az ülés témája pedig nem más lesz, mint a Forma-1-es csapat jövője.
Mivel a jelenleg érvényben levő Concorde-egyezmény az idei év végén lejár, a Daimlernél azt fogják megvitatni, hogy kiszálljanak-e a 2020-as szezon után, vagy újabb évekre kötelezzék el magukat a sportág mellett.
Noha a pályán elért sikerek megkérdőjelezhetetlenek, mégis több indok szólhat a kiszállás mellett is, a Daimler ugyanis egyre nagyobb nyomás alatt van amiatt, hogy spóroljon, tavaly több milliárd eurós profitvisszaesésről számolt be, a tervek között több mint 10 ezer dolgozó elküldése is szerepel. A Forma-1-es projekt, bár sikeres, rengeteg pénzt emészt fel, ez pedig visszatetsző lehet az egyéb területeken történő leépítésekkel.
Amennyiben úgy döntenek, hogy az idei év végén beszüntetik a gyári részvételt,
minden valószínűség szerint motorgyártóként akkor is maradni fognak, hiszen a Williamsszel és a McLarennek már meglévő szerződéssel rendelkeznek, utóbbinak egészen 2025 végéig szól a kontraktusa.
E két csapat mellé jöhet még a Racing Point, valamint a gyári csapatot átvevő istálló is, így ha minden jól megy, négy Mercedes-motoros csapat akkor is ott lehet a 2021-es rajtrácson, ha a gyári istálló már nem lesz. Több külföldi forrás szerint is lehetséges érdeklődő lehet az Aston Martin a Mercedes átvételére, a brit gyártó a Racefansnek egyelőre nem kommentálta ezeket az értesüléseket.
Az Auto Bild belső forrásai arra számítanak, hogy a Mercedes ki fog szállni az idei szezon végén, és valószínűleg Aston Martin-Mercedesként folytatja a működését.
A döntés a kiszállás vagy a maradás mellett nagyban befolyásolhatja a pilótapiacot is, hiszen a jelenlegi mezőny legsikeresebb versenyzőjének jövője a tét. Az Auto Bild szerint az Aston Martinból 20%-os tulajdonrészt vásárolni igyekvő Lawrence Stroll, valamint a Mercedes gyári csapatának 30%-át tulajdonló Toto Wolff számít a hatszoros világbajnokra, kérdés azonban, hogy ki tudják-e fizetni Hamilton megnőtt fizetési igényeit. Nemrég megírtuk, hogy a Mercedes sztárja az eredetinél több pénzt szeretne, évi 55 millió eurót.
Az Auto Bild információi szerint az összeg még ennél is több, garantált 60 millióról szól, bónuszokkal a futamok, futamgyőzelmek és vb-címek után, amelyekkel ez a szám az évi 80 milliót is elérheti. Ha a pontos számokat nem is tudjuk, annyi bizonyosnak tűnik, hogy a hatszoros világbajnok szeretné megkapni, amennyit ér. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nem tartja földtől elrugaszkodottnak az évi 80 milliós fizetést sem, tett azonban egy érdekes kijelentést,
szerinte ilyen összeget egyedül a Ferrari fizetne ki egy versenyzőnek.
„Úgy gondolom, jelenleg egy csapat, még a Mercedes sem hajlandó ennyit fizetni egy pilótának, a Ferrarit kivéve” – mondta Marko az Auto Bildnek. A vörösök jelenlegi pilótái közül Sebastian Vettelnek az idén lejár a szerződése, míg Charles Leclerc-rel nemrég hosszabbítottak hosszú távra, így ha Hamilton vált, Leclerc-rel kellene megküzdenie csapaton belül.