Noha még csak 2020-at írunk, a Forma-1-es csapatok már nemhogy 2021-re, de egyenesen 2022-re dolgoznak előre. A következő szezonban még a jelenlegi szabályrendszer lesz érvényben – noha a padlólemez körül komolyabb módosításokat kell eszközölnie a csapatoknak, mivel az FIA a leszorítóerő csökkentésének érdekében ezen a területen változtatásokat vezet be – utána azonban jönnek az erőviszonyok kiegyenlítését célzó reformok.
Az eredetileg 2021-re tervezett, a koronavírus-járvány gazdasági hatásai miatt végül egy évvel elhalasztott technikai reformcsomag teljesen új alapokra hivatott helyezni a sportágat, általa várhatóan könnyebb lesz előzni és szorosabbak lesznek a versenyek.
Noha a csapatok teljes erőbedobással csak jövőre kezdhetik el fejleszteni az új érára szánt autókat, vannak területek, amelyeken már most is lehet dolgozni, a Ferrari pedig igyekszik ezeken lépéselőnybe kerülni.
Az olaszok technikai gárdája a Motorsport.com olasz kiadása szerint jelenleg három területen dolgozik egyszerre: az idei autón, a jövő évi autón, és a 2022-es kocsin. Az idei SF1000-es modellre a Scuderia az elmúlt futamokon egyaránt vitt kisebb fejlesztéseket, miközben a próbapadon egy teljesen új erőforrást tesztel 2021-re. Emellett a szaklap úgy tudja, hogy a 2022-es autóra is jelentős figyelmet fordítanak, mert bár a szabályok 2021. január 1-ig tiltják az azzal kapcsolatos aerodinamikai munkát, a kasztnit ettől még legyárthatja a csapat.
A hírek szerint a Ferrari ezt meg is tette, sőt,
az orrkúpra vonatkozó törésteszteket már teljesítette is a maranellói csapat. Rajtuk kívül a Motorsport szerint még a Renault tette meg ugyanezt.
Ez persze még nem jelenti azt, hogy a csapatok a most homologizált változattal vágnak majd neki a 2022-es idénynek, azt azonban mindenképp jelzi, hogy a Ferrari és a Renault technikai stábja előrehaladott állapotban van a 2022-es autóval.