Amilyen jól indult, annyira rémálomszerűen zárult Valtteri Bottas nürburgringi hétvégéje. A finn pilóta a pole pozícióból rajtolva vezette a futamot, de hibázott, és a kerékcserék után visszaesett a 3. helyre. Azonban itt még nem volt vége, ugyanis nem sokkal később lelassult, majd ismét behajtott a bokszba, és feladta a versenyt.
Az Eifel Nagydíj hétvégéje előtt mind ő, mind csapattársa, Lewis Hamilton új motorkomponenseket kapott. Többek között a hőenergia-visszanyerő rendszert is kicserélték, és mint kiderült, a 31 esztendős versenyző autójában ez az alkatrész mondta fel a szolgálatot.
A virtuális biztonsági autós fázis végén Valtteri arra panaszkodott, hogy visszaesett a teljesítmény
– mondta James Vowles, a Mercedes főstratégája a csapat YouTube-csatornáján. – Az adatok alapján láttuk, hogy az MGU-H, az elektromos energiát előállító, valamint a turbót is vezérlő hibrid elem nem működik megfelelően. Megpróbáltunk módosítani néhány beállításon, Valtteri a kormányon keresztül betáplált egy alapértelmezett kódot, ami esetleg újraindíthatta volna a hibrid rendszer kérdéses részeit.”
Ezután viszont semmi nem változott, így a mérnökök számára világossá vált, hogy a hőenergia-visszanyerő rendszer végleg elromlott. Ezen a ponton pedig amellett, hogy vélhetően egyébként sem lett volna értelme a körözésnek, még a további károsodást, illetve az ezzel járó újabb cserét és rajtbüntetést is kockáztatták volna, ezért úgy döntöttek, hogy behívják a bokszba.
Azért tettük ezt, mert úgy gondoltuk, hogy nem hardver-, hanem elektronikus problémával állunk szemben, és minél korábban kapcsoljuk le, annál kisebb kárt teszünk a rendszerben, így Valtteri kisebb valószínűséggel kap büntetést.
Rengeteg ellenőrzést kell elvégeznünk, és Portimaóban meg is vizsgáljuk a rendszereket, de a meghibásodás remélhetőleg nem von maga után szankciót.”
Hamilton ugyan megnyerte a futamot, amivel beállította Michael Schumacher győzelmi rekordját, de a futam előtti rádiókommunikációból kiderült, hogy az ő autójával sem volt minden rendben. Egészen pontosan a kormánya nem működött tökéletesen, de a csapat ennek nem tulajdonított nagy jelentőséget.
„A kormányoszlop, és így az egész kormány kis mértékben előre-hátra mozgott. Ez a teljesítményre hat ki, mert kanyarodás közben az ember igyekszik felmérni a gumikat, ilyen esetben viszont bizonytalanná válik, hogy az autó, a gumik vagy valami más mozog. Ugyanakkor nem volt olyan pillanat, amikor aggódtunk volna emiatt. Már szombaton észrevettük, de a parc fermére vonatkozó szabályok kimondják, hogy ha működik, az alkatrészt nem lehet kicserélni. Ennek következtében Lewisnak így kellett versenyeznie, de remek munkát végzett, figyelembe véve a nehéz körülményeket.”