Vágólapra másolva!
Pénteki balesete után a bahreini időmérőn Alexander Albon odaért Max Verstappen mellé a második sorba. Ez lehetőséget nyújt neki, hogy hozza azt, amit a Red Bullnál elvárnak tőle.

Nagyot fordult a világ Alexander Albonnal az elmúlt 24 óra során: a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén csúnyán összetörte az autóját, az időmérő edzésen viszont közvetlenül Max Verstappen mögött a 4. helyet szerezte meg, ezzel a Red Bull két pilótája a második sorból indulhat az első két kockából kezdő Mercedesek ellen.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull, logó
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren

„Magabiztos voltam az autóban, csak elkövettem egy buta hibát. A harmadik szabadedzés után az autó még mindig jó érzetet adott, persze egy új autó mindig egy kicsit más, de rendben volt. A 4. hely azt tükrözi, ahol tartunk, közben persze közelebb akarunk jutni és többet szeretnénk elérni. Az élhez közelről kezdünk, és próbáljuk bosszantani a Mercedest” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.

Verstappen 0,414 másodpercet, Albon viszont már 1,01-et kapott a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltontól,

ráadásul a thai pilóta a második szabadedzésen nem futott versenyszimulációt sem, így hátrányban lehet a gumikezelés terén. A rajthelye viszont lehetővé teszi a számára, hogy ha a kezdéskor nem esik vissza, akkor Verstappen hátvédje legyen.

Ez elsősorban nem az üldözők miatt fontos, hanem azért, hogy a boksztaktika terén a két Mercedesszel nehezebb legyen kicselezni Verstappent (akivel maximum az egyik ellenfelet tudják figyelni), ehhez azonban az kell, hogy Albon egy bokszkiállásnyi hátrányon belül maradjon. Ezt korábban Pierre Gasly és eddig a thai pilóta sem tudta elérni.

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Nicholas Latifi, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Kimi Räikkönen, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Renault, Daniel Ricciardo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull Racing, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point, Charles Leclerc, Ferrari, Carlos Sainz, McLaren
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Alexander Albon, Red Bull, logó
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pierre Gasly, Alpha Tauri
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Charles Leclerc, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sergio Pérez, Racing Point
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Sebastian Vettel, Ferrari
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Romain Grosjean, Haas
Forma-1, Bahreini Nagydíj, Lando Norris, McLaren

A vele interjút készítő 1996-os világbajnok, Damon Hill kérdésére elárulta, jelenleg egy kicsit mindenhol lassabb a holland pilótánál, de a hátrányát fejlődési lehetőségként fogja fel, és jó mércének tartja csapattársát, aki következetesen, mindig gyors, ő pedig az adatokból láthatja ennek hátterét is.

„Tökéletes kört kell futni ahhoz, hogy az ember elkapja őt. Amikor egy gyors ellenféllel kell küzdeni, nem csak egy részlet van, sok apróság. Ha megnézik a köreit, az aszfalt apró részét sem hagyja kihasználatlanul, mindenhol abszolút a határon van. Ez a magabiztosságból fakad, mindig keményen nyomja, és közben a gumikat is életben tartja. Ez nagyon nehéz.”

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!