Nagyot fordult a világ Alexander Albonnal az elmúlt 24 óra során: a Bahreini Nagydíj második szabadedzésén csúnyán összetörte az autóját, az időmérő edzésen viszont közvetlenül Max Verstappen mögött a 4. helyet szerezte meg, ezzel a Red Bull két pilótája a második sorból indulhat az első két kockából kezdő Mercedesek ellen.
„Magabiztos voltam az autóban, csak elkövettem egy buta hibát. A harmadik szabadedzés után az autó még mindig jó érzetet adott, persze egy új autó mindig egy kicsit más, de rendben volt. A 4. hely azt tükrözi, ahol tartunk, közben persze közelebb akarunk jutni és többet szeretnénk elérni. Az élhez közelről kezdünk, és próbáljuk bosszantani a Mercedest” – nyilatkozta a Sky Sportsnak.
Verstappen 0,414 másodpercet, Albon viszont már 1,01-et kapott a pole pozíciót megszerző Lewis Hamiltontól,
ráadásul a thai pilóta a második szabadedzésen nem futott versenyszimulációt sem, így hátrányban lehet a gumikezelés terén. A rajthelye viszont lehetővé teszi a számára, hogy ha a kezdéskor nem esik vissza, akkor Verstappen hátvédje legyen.
Ez elsősorban nem az üldözők miatt fontos, hanem azért, hogy a boksztaktika terén a két Mercedesszel nehezebb legyen kicselezni Verstappent (akivel maximum az egyik ellenfelet tudják figyelni), ehhez azonban az kell, hogy Albon egy bokszkiállásnyi hátrányon belül maradjon. Ezt korábban Pierre Gasly és eddig a thai pilóta sem tudta elérni.
A vele interjút készítő 1996-os világbajnok, Damon Hill kérdésére elárulta, jelenleg egy kicsit mindenhol lassabb a holland pilótánál, de a hátrányát fejlődési lehetőségként fogja fel, és jó mércének tartja csapattársát, aki következetesen, mindig gyors, ő pedig az adatokból láthatja ennek hátterét is.
„Tökéletes kört kell futni ahhoz, hogy az ember elkapja őt. Amikor egy gyors ellenféllel kell küzdeni, nem csak egy részlet van, sok apróság. Ha megnézik a köreit, az aszfalt apró részét sem hagyja kihasználatlanul, mindenhol abszolút a határon van. Ez a magabiztosságból fakad, mindig keményen nyomja, és közben a gumikat is életben tartja. Ez nagyon nehéz.”