Vágólapra másolva!
Andreas Seidl több szempontból is méltatta Carlos Sainz törökországi teljesítményét, és kijelentette, pilótája ismét bizonyította, hogy jövőre miért a Ferrarinál fog versenyezni. A McLaren csapatfőnöke a mezőny végéről visszakapaszkodó Lando Norrist is dicsérte.

A vasárnapi Török Nagydíj sok mindenről emlékezetes marad. Persze évek múlva vélhetően elsősorban Lewis Hamilton szenzációs versenyzése és hetedik világbajnoki címe fog elsőként bevillanni, de a Ferrarik és a Racing Pointok jó szereplése, illetve a Red Bull kihagyott ziccere is beszédtémát szolgáltattak.

Forma-1, Danyiil Kvjat, Scuderia ALpha Tauri, Török Nagydíj
Forma-1, Török Nagydíj, Bernd Mayländer, Safety Car
Forma-1, Török Nagydíj, Antonio Giovinazzi, Alfa Romeo
Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Esteban Ocon, Renault
Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Török Nagydíj, Christian Horner, Jerome Stoll, Helmut Marko
Forma-1, Török Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes, rajt, gpcímlap
Forma-1, Török Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Sebastian Vettel, Max Verstappen, gpcímlap
Forma-1, Török Nagydíj, Lando Norris, Kimi Räikkönen
Forma-1, Török Nagydíj, Lance Stroll, Nicholas Latifi
Forma-1, Török Nagydíj, Alexander Albon, Lance Stroll
Forma-1, Török Nagydíj, Daniel Ricciardo, Carlos Sainz
Forma-1, Török Nagydíj, Valtteri Bottas, Mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, Lance Stroll, Racing Point
Forma-1, Török Nagydíj, Max Verstappen
Forma-1, Török Nagydíj, Sergio Pérez, Alexander Albon
Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, mercedes
Forma-1, Török Nagydíj, szurkolók
Forma-1, Török Nagydíj, Lewis Hamilton, mercedes
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Lando Norris, McLaren, Török Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Daniel Ricciardo, Renault, Török Nagydíj 2020, futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Alexander Albon, Max Verstappen, Red Bull, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Valtteri Bottas, Mercedes, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Toto Wolff, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Lewis Hamilton, Mercedes, Sebastian Vettel, Ferrari, dobogó, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Racing Point, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Sebastian Vettel, Ferrari, Lewis Hamilton, Mercedes, Sergio Pérez, Racing Point, Török Nagydíj, 2020 futam
Forma-1, Török Nagydíj, Lane Stroll, Sergio Pérez, Racing Point, rajt

Ennek következtében Carlos Sainz egyfajta „megénekeletlen hős” maradt, pedig még Sebastian Vettelnél is több pozíciót javított. A spanyol pilóta ugyanis saját maga, illetve Pierre Gasly büntetésének köszönhetően a 15. helyről indult, de a kockás zászló az 5. pozícióban intette le. Főnöke pedig nem győzte dicsérni versenyzőjét.

– idézi Andreas Seidlt, a McLaren csapatfőnökét az Autosport. – Az elmúlt évek futamai során kiderült, hogy szereti ezeket a trükkös körülményeket, az esős, illetve változó időjárást. Tudjuk, hogy ilyen helyzetben jól teljesít, és megvan a tehetsége ahhoz, hogy megfelelő mértékben vállaljon kockázatot. Sikerült pályán tartania az autót úgy, hogy eközben előzni tudott és pozíciókat szerzett. Mindez nagyon nagy előny.”

A német szakember ugyanakkor nem csupán Sainz versenyzését méltatta, hanem kiemelte, hogy a csapattal történő kommunikáció terén is jelesre vizsgázott. Ez ilyenkor kulcsfontosságú, hiszen ilyenkor nagyobb eséllyel fordul elő olyasmi, amire azonnal reagálni kell.

Itt megmutatkozik Carlos tapasztalata, hiszen a rádiózás során fontos a rövid megfogalmazás, nyugodtan, ugyanakkor tisztán kell elmondani, hogy mi a helyzet a pályán. Mi ezt összevetjük az általunk látott adatokkal, és így könnyebb jó időben jó döntést hozni.”

A 26 esztendős versenyzőnek már csak három futama van hátra a McLarennel, hiszen 2021-ben már a Ferrari pilótájaként láthatjuk a mezőnyben. Seidl pedig úgy véli, Sainz méltó a maranellóiak üléséhez. „Ő egy remek pilóta, nem véletlen, hogy a Ferrari leigazolta a jövő évre.”

Főnöke Sainz egész évben mutatott hozzáállását is méltatta Forrás: Getty Images

A wokingiak csapatfőnöke ennek kapcsán megjegyezte, hogy pilótáján egyáltalán nem látszik, hogy már 2021-re koncentrálna, ami kulcsfontosságú, hogy a McLaren harcban legyen a konstruktőri dobogóért. „Tetszik a hozzáállása, ahogyan kezeli az egész szituációt. Velünk együtt nagyon motivált és teljes mértékben elkötelezett az egész csapat iránt. Ez pedig rendkívül fontos ahhoz, hogy ilyen eredményeket érjünk el.

Sainz csapattársa, Lando Norris szintén rajtbüntetést kapott, de ami Sainznak szerencse, az számára pech volt. Gasly hátrasorolása miatt ugyanis a rajtrács rossz oldalára került, ami a piros lámpák kialvásánál meg is látszott. A brit pilóta ennek ellenére pontot szerzett, Seidl pedig úgy véli, hogy ezzel ő is bizonyított.

Szerintem kipörögtek a kerekei, hiszen ilyen alacsony tapadásnál nagyon nehéz elindulni. Egyszerűen balszerencséje volt, hogy a rossz oldalról rajtolt, és ez az egész versenyét befolyásolta, ugyanakkor a teljesítményével elégedett vagyok. Ez újra rávilágított Lando tehetségére, főleg változó körülmények között. Remek volt látni, ahogyan az utolsóról egészen a nyolcadik helyig jön fel.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!