Lázasan dolgozik 2021-es erőforrásán a Ferrari, amely még egy olyan gyenge szezont nem engedhet meg magának, mint az idei. A Scuderia visszaesésének fő oka egyértelműen a motorban keresendő, hiszen tavaly még ez volt az erősségük, a szabálytalannak talált erőforrás helyett azonban kénytelenek voltak egy teljesen újat építeni, ami jóval gyengébb lett az előző változatnál. Mivel a koronavírus-járvány miatt megcsonkított 2020-as szezonra befagyasztották a fejlesztéseket, ezen a téren nem tudtak előbbre lépni a maranellóiak, jövőre azonban az a céljuk, hogy ez sikerüljön. Mattia Binotto csapatfőnök azonban mérsékelten optimista.
A Ferrarival az idei évre lényegében az történt, hogy tavalyi hiányosságát kijavítani igyekezve olyan autót tervezett, amely nagyobb leszorítóerőt generál a tavalyi modellnél, de közben a légellenállása is nagyobb lett. A Scuderiánál minden bizonnyal úgy kalkuláltak, hogy bivalyerős motorjuk ellensúlyozni fogja az utóbbit, az FIA azonban kihúzta alóluk a szőnyeget.
Jövőre viszont mindenképpen előrelépésre számítanak, a csapatfőnök szerint azonban túlzó elvárás lenne azt remélni, hogy az erőforrás terén utol tudják érni az etalonnak számító Mercedest. „Jelenleg nem a miénk a legjobb motor, de jövőre teljesen újat építhetünk.
Hogy utolérhetjük-e vele a Mercedest? Ez talán túl nagy kérés, mivel ez azt jelenti, hogy 40-50 lóerőt kell találnunk. De már önmagában az is figyelemre méltó előrelépés lenne, ha a Renault és a Honda szintjére kerülnénk
– idézi Binottót az Autoweek. – Észben kell tartanunk, hogy apróbb módosításoktól eltekintve egyetlen motorspecifikációt kell használnunk a teljes 2021-es szezonban, úgyhogy nincs lehetőség a hibázásra."
A Ferrarinak (és a többi gyártónak) tehát lényegében azzal a motorváltozattal kell teljesítenie a következő évet, amelyet a szezon előtt homologizáltat. A Motorsport.com olasz kiadása szerint a jelenleg a tesztpadon futó 2021-es V6-os egyelőre hasonló teljesítményre képes, mint az idei erőforrás, a végleges változattól azonban azt várja a csapat, hogy nagyjából 30 lóerővel lesz erősebb.
A szaklap szerint egy sor változtatást eszközölnek az új motoron, amelyet házon belül csak "szupergyors" erőforrásnak hívnak, mert a dízel motorokhoz hasonlóan úgy alakították ki az égésteret, hogy az égési folyamat során a motor nagyon gyors gyújtásidőre legyen képes. Eközben a német Mahle újratervezte a dugattyúkat, miközben az istálló az MGU-H-n is módosít, a turbót pedig kisebbre tervezte. Ezzel együtt azt írják, hogy Maranellóban nem akartak forradalmian új motort, inkább a jelenlegi továbbfejlesztésétől remélik az előrelépést.