BAHRAIN INTERNATIONAL CIRCUIT, BAHRAIN - NOVEMBER 27: Lewis Hamilton, Mercedes F1 W11 EQ Performance during the Bahrain GP at Bahrain International Circuit on Friday November 27, 2020 in Sakhir, Bahrain. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)
Vágólapra másolva!
Bírálta a Forma-1 hivatalos gumiszállítóját Lewis Hamilton, miután a mezőny többi tagjához hasonlóan Bahreinben kipróbálta a Pirelli 2021-es szezonra szánt abroncsait. A jelenlegi helyzettel sem elégedett, de azt mondta, inkább maradjanak a két évvel ezelőtt kifejlesztett kerekek.
Nem nyerte el Lewis Hamilton tetszését a Pirelli új fejlesztésű C3-as, tehát közepes keverékű abroncsa, amit a gyártó a 2021-es szezonra szán. Az F1-es mezőny a Bahreini Nagydíj első két szabadedzésére fejenként két-két szettet kapott az egyelőre jelöletlen abroncsokból, sokan a lehető leggyorsabban lecserélték az újdonságot, de a két Mercedes hosszabb etapokat is megtett.
Galéria: A Bahreini Nagydíj pénteki napja - Galéria
1/57
Otmar Szafnauer, Team Principal and CEO, Racing Point
Hamilton három etapon keresztül nyúzta az abroncsokat, de az autóból kiszállva lesújtó véleménnyel volt az új fejlesztésekről. Az ügy előzménye, hogy a csapatok leszavazták a Pirelli idei szezonra szánt abroncsait, így szokatlan módon az idei szezon során is a tavalyi specifikációjú abroncsok maradtak az autókon.
„Mindent beleadok, hogy ne mondjak semmi… Nézd, hétvégéről hétvégére, minden évben itt van egy csapat a Pirellitől, minden tiszteletem a srácoknak, akik eljönnek, felszerelik az abroncsainkat, elszállítják ide és biztonságban tartanak minket, csodálatos munkát végeznek” – kezdte megfontolva a nyilatkozatát.
„Sajnos, a mostani [típusú] gumikat már két éve használjuk, 2019 végén hoztak egy új gumit, ami sokkal rosszabb volt, és úgy döntöttek, hogy tartsuk meg az előzőt. Ezért, már két évük volt, hogy kifejlesszenek egy jobb gumit, erre előálltak egy új változattal, ami 3 kilóval nehezebb. Nagyjából körönként 1 másodperccel lassabb.”
A második szabadedzésen Max Verstappen az idei közepes keverékű abroncsokkal lett a 2. helyezett. A versenyzők körében régóta visszatérő panasz, hogy az autók (elsősorban a hibrid rendszer miatt) túl nehezek, bár rendkívül nagy teljesítményűek, mégsem lehet igazán gyorsan manőverezni velük. Ezt nem segíti az sem, ha a kerekek is egyre nehezebbek lesznek, ahogy egyébként ez 2022-től biztosan így is lesz a megnövelt méretű keréktárcsák miatt.
„Tudom, hogy ez a szurkolóknak nem számít, de versenyzői szempontból együttműködünk márkákkal és partnerekkel, amelyek a technológia élvonalában vannak és megyünk előre. Ha két évnyi fejlesztés után visszalépünk, az biztosan nem jó érzés. Nem is értem, mi történik. Ez aggasztó. Ha csak ennyit tudnak felmutatni ez a legjobb, amit nyújtani tudnak, és nyilvánvalóan ez a helyzet, akkor én azt preferálnám, ha maradnánk a mostani gumiknál” – szólt Hamilton kritikája.
A tréning után a Pirellit szintén gyakran bíráló Verstappen sem volt lelkes a 2021-es szezonra szánt abroncsokkal szerezett tapasztalataival kapcsolatban. A Red Bull pilótája nem tudta pontosan, hogy milyen típusú gumikat próbálgatott, de lát még teret a fejlődésre.
„A tapadás és a balansz egy kissé össze-vissza volt, de ezt a Pirelli még kivizsgálhatja, ez is a lényege ezeknek a teszteknek” – nyilatkozta a holland versenyző, csapattársa, Alexander Albon pedig hozzátette: „Nem volt jó a tapadásuk, úgyhogy, majd meglátjuk, miként fejlődnek, remélhetőleg javulnak majd.”