SPA, BELGIUM - AUGUST 30: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 leads Valtteri Bottas of Finland driving the (77) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W11 and Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB16 and the rest of the field at the start during the F1 Grand Prix of Belgium at Circuit de Spa-Francorchamps on August 30, 2020 in Spa, Belgium. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A csapatok tűrőképességét fogja feszegetni már a 2021-es Forma-1-es versenynaptár is, de minden bizonnyal fel kell készülniük, hogy később még a rekordot jelentő 23-nál is több verseny lesz.
A Forma-1 már jövőre is minden idők legtöbb futamos idényét szeretné tető alá hozni 23 versennyel, a jogtulajdonos Liberty Media azonban nem állna meg itt. Chase Carey, az F1 év végén leköszönő elnök-vezérigazgatója egy befektetőknek tartott videokonferencián arról beszélt, hogy pár éven belül 24 futamos szezonokat szeretnének, amelyekben néhány helyszín évről évre változna.
A csapatfőnökök szerint már a 23 futam is nagyon határeset, jövőre például több istálló is a személyzete rotálását tervezi, hogy elviselhetőbbé tegye az alkalmazottaknak a rekordhosszúságú idényt, Carey azonban kijelentette, hogy még ennél is tovább mennének, ráadásul azt is kilátásba helyezte, hogy az idei, nagy sikert arató, a jövő évi versenynaptárban azonban már nem szereplő beugró helyszínek közül lehet, hogy lesz, amelyik visszatérhet.
„Ami a 2021 utáni időszakot illeti, remekül érezzük magunkat a világszerte található helyszínek Forma-1-es verseny rendezése iránti izgatottsága miatt. Sok helyszín, ahol az idén versenyeztünk, nagy érdeklődést mutatott a további futamok iránt, más országok érdeklődése pedig minden korábbinál nagyobb.
A következő néhány évben arra számítunk, hogy 24 futamosra bővül a naptár és valószínűleg néhány futamot rotálni fogunk, így szert tehetünk néhány új partnerre.
Ezek száma azonban limitált lesz, mert továbbra is a hosszú távú együttműködések élveznek prioritást."
Noha a koronavírus-járvány miatt egyelőre nem lehet készpénznek venni, hogy jövőre minden probléma nélkül meg lehet majd rendezni minden futamot, az elnök-vezérigazgató szerint közel lesznek a „normálishoz." „Nem csak megtartottuk, hanem meg is erősítettük a kapcsolatunkat a promóterekkel és jobb feltételek mellett megújítottuk a szerződéseket. Olyan, nézők részvételével zajló futamokkal tervezünk jövőre, amelyek közel lesznek a normálishoz, és arra számítunk, hogy tiszteletben tartják majd a megállapodásainkat.”
„Emellett vissza szeretnénk hozni a Paddock Clubot a versenyekre. Nagyszerű terveink vannak ezzel kapcsolatban, amelyeket az idén el kellett halasztanunk, és amelyek jelentős mértékben hozzájárulhatnak a hosszú távú gyarapodásunkhoz. Bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk biztonságosan utazni és megrendezni a versenyeinket, a promóterek pedig egyre inkább felismerik, hogy előre kell tekinteni és kezelni kell a vírushelyzetet. Valójában több helyszín a mi versenyünkkel akarja megmutatni a világnak, hogy a jó irányba tart."
Carey hangsúlyozta, hogy „nincs kristálygömbünk, amivel jósolhatunk a vírussal kapcsolatban, úgyhogy fel kell készülnünk az ismeretlenre”, abban azonban biztos, hogy amikor a világ túllesz a járványon, a Forma-1 kész ott folytatni, ahol korábban abbahagyta. „Úgy hisszük, hogy az emberek a világban értékelni fogják a különleges eseményeket mind a helyszínen, mind a képernyők előtt, és hogy az országok szeretnének egy olyan platformot, ahol kapcsolatba léphetnek egy olyan világgal, amelynek már elege van a bezártságból. Az elképesztő sportteljesítmény és technológia csúcsának különleges kombinációja egyedülállóan fog minket sikeressé tenni."
Ami a Forma-1 népszerűségét jelzi, az az amerikai üzletember szavai alapján az idei nehézségek ellenáre töretlen. „A szurkolók nagyon jól reagáltak az átvariált idényre és az új helyszínekre. Mialatt több sportág is a nézőszám csökkenésével küzdött, a mi nézőszámaink valamivel a tavalyi fölött vannak.
Hogy ezt egy Mercedes által dominált szezonban értük el, miközben a Ferrari szenvedett és sok más sportágban meredeken zuhant a nézőszám, nem rossz eredmény."
„A digitális növekedésünk ennél drámaibb volt. A Forma-1 a leggyorsabban növekvő sport a követők számát tekintve a Facebookon, a Twitteren, az Instagramon és a YouTube-on 17%-os növekedési rátával március és szeptember között. Emellett a Forma-1-é a legjobb éves növekedési ráta a közönség bevonása terén 70%-kal, ami háromszor akkora, mint a legközelebbi rivális La Ligáé, amelynél ez az érték 22%."