A Forma-1 elmúlt néhány szezonja során az izgalmak egyik meghatározó tényezője volt, hogy a Ferrari motorja mennyire versenyképes: amikor 2017-ben és 2018-ban Maranellóban jó motort építettek, sokáig fel tudták venni a versenyt Lewis Hamiltonnal és Mercedesszel, 2019-ben viszont már gyanús volt az ellenfelek számára az olasz motor fölénye.
Ennek eredménye, hogy 2020-ra át kellett alakítani a Ferrari-motort és az FIA-val külön megállapodást is kötöttek arról, hogy a módosítás okát titkosan kezelik. A teljesítmény visszaesett, a vörös autók még a dobogóra is alig jutottak el, és egyelőre úgy tűnik, bár idén előrelépés várható a Ferraritól, a motort alapjaiban nem változtatják meg.
Maranellóból származó pletykákra hivatkozva a Motorsport.com olasz kiadása arról számolt be, hogy
a Ferrari 2022-re kockázatos lépéssel készül,
és a Mercedes példáját követve alakítanák ki az erőforrás főbb elemeinek elrendezését. A lépést állítólag már a motorspecialistaként karriert építő Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke is jóváhagyta.
A projektet Wolf Zimmermann vezeti (aki korábban maga is a Mercedes tagja volt), a munkacsoport azt tervezi, hogy kompresszort a belsőégésű motor elé, a turbót pedig a sebességváltóhoz közelebb helyezik el, most a két elem szorosan egymás mellett helyezkedik el. A lap úgy tudja, a Ferrari nem egyszerűen lemásolná az architektúrát, a kompresszor miatt változtatnának az intercooleren is.
A változtatás révén a Ferrari célja az lehet, hogy az elemek kedvezőbb elrendezése révén csökkenjen az autó légellenállása, és természetesen az is, hogy a teljesítményszint összehasonlítható legyen a még mindig legjobbnak tartott Mercedesszel.
A lépés azért is kulcsfontosságú, mert nincs kizárva, hogy a Forma-1-ben 2025-ig befagyasztják a motorfejlesztéseket, ennek részleteiről a csapatok várhatóan 2021. február 11-én egyeztetnek, és szinte biztos, hogy csak teljesítménykiegyenlítés esetén hajlandók elfogadni az F1 jogtulajdonosa által is támogatott felvetést.