Ahogy közeledik a márciusi szezon előtti teszt és az első verseny, egyre több istálló gurul pályára aktuális vagy korábbi F1-es autójával. A McLaren és az Alpha Tauri már túl van idei versenygépének bejáratásán, miközben az Alpine és a Ferrari korábbi modellel körözött. A maranellóiak esetében azonban nem a 2021-es, hanem a 2022-es szezonra való felkészülésről volt szó, ők ugyanis a Pirelli idei tesztprogramjának keretében vették birtokba a jerezi pályát.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, Carlos Sainz és Charles Leclerc a 2019-es SF90 módosított változatát vezetheti Spanyolországban. A 2022-ben érkező, 18 colos kerekekhez igazított felfüggesztésű korábbi modellen a Motorsport.com olasz kiadásának információi szerint már az idei festés látható az új szponzorokkal (Richard Mille, Estrella Galicia), minden más azonban a tavalyelőtti változatnak felel meg.
A munkát hétfőn Leclerc kezdte, aki a Pirelli tájékoztatása szerint a 2022-es intermediate abroncsokat tesztelte az előre fellocsolt, 4428 méter hosszú jerezi aszfaltcsíkon, amely korábban a Forma-1-es istállók kedvelt teszthelyszíne volt, 1986 és 1990 között, valamint 1994-ben és 1997-ben pedig versenynek is otthont adott.
Leclerc összesen 110 körön át nyüstölte a 2022-es Pirelliket, ami másfél versenytávnak felel meg.
Kedden is ő kezdte a munkát, mielőtt délután Carlos Sainz vette át tőle az SF90 volánját. A második napon az intermediate abroncsok száraz, vagy inkább felszáradó pályán történő kipróbálása volt terítéken, majd előkerültek a slick, azaz száraz pályára való gumik. A két pilóta különböző keverékeket és konstrukciókat tesztelt és összesen 85 kört tett meg a slickeken, ami szintén több mint egy versenytáv.
A tesztet szerdán Sainz zárja, aki a keddi programját folytatva délelőtt slick gumikon köröz, majd délutánra hétfő után ismét fellocsolják a pályát, hogy a spanyol pilóta kipróbálhassa a Pirelli esős abroncsait is.
A Ferrari mellett az Alpha Tauri és az Alpine is aktív volt a héten, de míg utóbbi 2018-as autójával Esteban Ocon visszarázódását, valamint az állkapocstörésből felépülő Fernando Alonso távolmaradása miatt lehetőséget kapó Christian Lundgaard tapasztalatszerzését segítette elő, előbbi már 2021-es autóját, az AT02-est járatta be Imolában. A következő csapat, amely pályára lép idei modellel, a Red Bull, amely Max Verstappennel és Sergio Pérezzel a volánnál ma járatja be Silverstone-ban az RB16B-t.