Legalább a 2024-es szezon végéig a Forma-1-es világbajnokság része marad a Japán Nagydíj a közkedvelt szuzukai pályán. A versenynaptár egyetlen nyolcast formáló helyszíne 1987 óta kisebb megszakításokkal szinte mindig fogadta a mezőnyt, 11 alkalommal a világbajnoki cím sorsa is a legendás pályán dőlt el.
A versenyzők Spa mellett általában Szuzukát nevezik meg, amikor a kedvenc pályáikról kérdezik őket, a tempós 1-es szektor után több nehéz kanyar is következik, a híd után pedig a 130R-t, a szezon egyik leggyorsabb balkanyarját kell bevenni, ami még a jelenlegi, nagy leszorítóerővel rendelkező autókkal is kihívás.
A pilóták mellett a közönség is kedveli a helyszínt, a verseny általában teltházas,
ráadásul a Honda 2021 végi távozásától függetlenül is marad japán érdekeltség a mezőnyben, hiszen az Alpha Tauri pilótája, Cunoda Juki ígéretes tempót mutat és várhatóan hosszú pályafutás vár rá a Forma-1-ben, ami tovább erősíti a sportág iránti rajongást.
„Japán különleges helyet foglal el az F1-es rajongók szívében világszerte, Szuzuka a sportág több legendás pillanatának helyszíne volt – nyilatkozta Stefano Domenicali, az F1 elnök-vezérigazgatója. – A hosszabbítás az elkötelezettségünk része, hosszú távon fejleszteni kívánjuk a sportágat Ázsiában és örülök, hogy folytathatjuk a sikeres együttműködésünket.”
Domenicali külön köszönetet mondott Tanaka Kaorunak, a helyi promóternek, elmondta, hogy a helyi partnerrel közösen fokoznák a Forma-1 népszerűségét a térségben. Kaoru viszonozta a gesztust, szerinte Domenicalival jól megértették egymást a tárgyalások során, amelynek a hosszabbítás lett az eredménye.
„2022-ben a Suzuka Circuit a fennállása 60. évfordulóját ünnepli, 2022-től újra megrendezzük a Forma-1-es Japán Nagydíjat, új kihívások elé nézünk a jövőben és ápoljuk a sportág történetét, hagyományait, ezáltal meglepetést örömöt és érzelmes élményeket nyújtunk a szurkolóknak” – tette hozzá Kaoru.