ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 10: Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing walks in the Paddock during previews ahead of the F1 Grand Prix of Abu Dhabi at Yas Marina Circuit on December 10, 2020 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Inkább amolyan formában maradási lehetőségként tekint idei DTM-es szereplésére a Red Bullnál versenyzőből tartalékká lefokozott Alex Albon, aki szerint jövő évi F1-es ülést nem azzal tud szerezni magának, hogy jól teljesít a német túraautó-bajnokságban.
A tavalyi szezon után a Red Bullnál versenyzőből tartalékpilótává lefokozott, az idén ezt a szerepkört betöltő, emellett pedig a német túraautó-bajnokságban (DTM) versenyző Alex Albon nem ugródeszkaként tekint utóbbi sorozatra, mivel elmondása szerint egyrészt nem csak rajta múlik, hogy vissza tud-e kerülni az F1-be, másrészt pedig inkább az lesz a döntő, hogy milyen munkát végez a Red Bull Forma-1-es csapatának.
A 25 esztendős thai-brit pilóta már túl van első DTM-es tesztjein az Alpha Tauri festését kapó Ferrari 488 GT3-mal. Az autót eddig Spában és Hockenheimben vezető, az F1-ben 2019-ben bemutatkozó, a 2019-es Belga Nagydíjtól a tavalyi szezonzáróig a Red Bullnál versenyző pilóta megtapasztalhatta, hogy mennyire másként kell irányítania a Ferrarit, mint az F1-es gépeket. „A GT-versenyzés összességében más. Az Eau Rouge-t egyértelműen nem lehet akkora gázzal bevenni, mint gondoltam. Folyamatosan tanulok, de élvezem. Más kihívás, ami teljesen más vezetési stílust igényel.
Kezdetben nagyon túlvezettem az autót, mert az izommemóriájában az embernek ott vannak bizonyos kanyarok és az, hogy miként kell vezetnie. Ezt a folyamatot szinte elölről kell kezdeni
– utalt arra, hogy a GT3-as Ferrari egyértelműen lassabb egy F1-es autónál, így a féktávok is teljesen máshol vannak, illetve a kanyarokba sem lehet akkora tempót bevinni. – Végtére ugyanakkor ez is egy autó. Van kormánya, pedáljai, és elég gyorsan lehet hozzá alkalmazkodni. Jó érzés vezetni. Persze még van mit javulnom a köridők tekintetében, de élvezem."
Albon elmondta, hogy idei DTM-es szereplése (csak azokon a futamokon indul, amelyek nem ütköznek F1-es versenyhétvégével) ugyanakkor nem jelenti azt, hogy hosszú távra tervez a sportautózás világában.
„Mostanra jó, élesen és versenyre készen tart, ha lehet így mondani. De továbbra is a Forma-1-ben akarok lenni, ha pedig az nem jön össze, akkor meglátjuk. De egyértelműen nem mondanék 100%-os nemet a sportautózásra."
How good does the AlphaTauri machine look!! Managed to get everything ticked off for the day, despite the snow ⛄️❄️ pic.twitter.com/LyBjlqeT2c
Azt azonban nem hiszi, hogy Forma-1-es visszatérésében segítené egy esetleges jó szereplés, azaz
szerinte nem fog könnyebben ülést találni 2022-re, ha jól megy az idén a DTM-ben.
„Az én szerepkörömben inkább arról van szó, hogy a lehető legjobb munkát végezzem magában a bajnokságban. A Forma-1-gyel kapcsolatos dolgok többnyire azon múlnak, hogy a többi pilóta miként teljesít és adódnak-e lehetőségek. Itt a DTM-ben azonban nincsenek nagy elvárások. Sok minden azon fog múlni, hogy a BoP miként működik majd. Amíg én elvégzem a munkámat, addig minden rendben lesz. Természetesen tartalék pilótaként is vannak kötelezettségeim, szimulátorozás, tesztelés, aminek sokkal nagyobb szerepe van abban, hogy visszakerüljek az F1-be."