A Bahreini Nagydíj kétségtelenül Lewis Hamilton és Max Verstappen küzdelméről maradt emlékezetes, ám csatájukat beárnyékolta a pálya elhagyása körül kialakult zűrzavar. A brit pilóta ugyanis 29 alkalommal szélesítette ki a 4-es kanyart, ám amikor riválisa így előzte őt meg, vissza kellett adnia neki a pozíciót.
Mint kiderült, ez utóbbi végig tilos volt, vagyis ilyen módon senki nem nyerhetett pozíciót. A probléma inkább onnan eredt, hogy pénteken és szombaton egyáltalán nem lehetett időt nyerni így, vasárnap viszont megengedték a mezőny tagjainak, hogy ha senki mellett sem mennek el ennek köszönhetően, akkor letérhetnek a kijelölt aszfaltcsíkról. Charles Leclerc elárulta, nem tudja, hogy erre miért volt szükség.
„Őszinte leszek, nem igazán értem, miért kellett rajta változtatni – idézi a pályaelhagyásra vonatkozó előírásokra utaló versenyzőt a Racefans. – Ugyan számunkra világos volt a szabály, miszerint a futamon elhagyhatjuk a pályát, de nem előzhetünk ott,
ugyanakkor nem értettem, miért módosult. Szerintem sokkal egyszerűbb lenne, ha megtartanánk az eddigi regulákat.”
Az egész akkor fordult át káoszba, amikor a versenyirányítás, látva, hogy Hamilton szinte minden körében kiszélesítette a pályát, hirtelen változtatott hozzáállásán, és mindenkit felszólított, hogy maradjon a pálya határain belül. A hétszeres világbajnok egyébként addig összesen körülbelül 2 másodpercet nyert azzal, hogy a 4-es kanyarban rendre letért a pályáról, legalábbis Rob Smedley, az F1 adatelemzéssel foglalkozó osztályának igazgatója így vélekedett az F1 TV levezető műsorában. Mindenesetre így a nézők többsége végképp össze lett zavarva.
Versenyzőként nekem egyértelmű volt, hogy mi megengedett és mi nem
– jelentette ki a Ferrari másik pilótája, Carlos Sainz. – Amit viszont egyáltalán nem értek, hogy [a szabály] miért változik napról napra. A szurkolóknak nyilván nehéz naprakésznek maradniuk, és nem könnyű követni, hogy most éppen mi történik. A versenyzőknek viszont legalább világos volt, hogy ha a pályán kívül előztek meg valakit, akkor vissza kellett őt engedniük.”
Daniel Ricciardo számára még az időmérőn okozott nehézséget a 4-es kanyar, ugyanis a Q2-ben futott első gyorskörét törölték. Az ausztrál pilóta kiemelte, hogy csatázás közben sokkal nagyobb eséllyel lépik át a fehér vonalat.”
Furcsa az a kanyar, ugyanis nagyon nyitott, de az ember tudja, hogy hol van a vonal, és meg kell próbálnia azon belül maradni
– magyarázta. – Azonban amikor kerék a kerék ellen versenyzünk, kevésbé érezzük a határt.”