Régóta probléma a Forma-1-ben, hogy a pilóták gyakran összetorlódnak az időmérők szakaszai végén, főleg utcai pályákon vagy olyan helyszíneken, ahol a szélárnyék különösen fontos. Az előző két, városi versenyhétvégén bőven akadt probléma abból, hogy a versenyzők helyezkedni próbáltak, és már korábban is előfordult, hogy nem tisztelték egymást, és nem álltak be a sorba.
„Lényegében mindenki megpróbált egyszerre menni, a versenyzők hagytak helyet maguk előtt, de mások elkezdtek előzni, és nem tartották be a megállapodást” – utalt Sergio Pérez arra, hogy bár erre vonatkozó szabály nincs,
a versenyzők alapesetben nem szúrnak ki egymással azzal, hogy betolakodnak egymás elé a mért körök kezdetén.
„Így minden kissé nehezebb, nem is tudtuk összerakni a kört akkor, amikor igazán számított. Néhány versenyző betartja ezt [a megállapodást], de nem mindegyik” – panaszkodott a Red Bull pilótája, aki egy hétköznapi dugóhoz hasonlította a helyzetet, minden csak egyre rosszabb lesz, amikor a felvezető körök végén a renitensek elkezdenek előzgetni.
„Talán beszélnünk kellene erről és észszerűbben cselekedni, különösen az időmérőkön. Tiszteletteljesebbnek kellene lennünk és tudatosabbnak, mert ez másokat nehéz helyzetbe hozhat. Az biztos, hogy megéri beszélni, hogy kiderüljön, kinek, mi a véleménye erről. Vannak pilóták, akik nagyon betartják ezt, és akikben meg lehet bízni, de vannak, akikben nem.”
A szezon elején Nyikita Mazepint többször is bírálták
azért, mert látszólag fittyet hányt erre az íratlan szabályra, de a Haas versenyzőjét általában a mérnöke utasította azért, mert különben lekéste volna az utolsó köre megkezdését. Mazepin a Spanyol Nagydíjon rajtbüntetést is kapott, akkor azt mondta, ez a megállapodás „nem működik” a versenyzők között.
„Szeretnék üzenni a bírálóimnak és azt kérni, hogy azokat is kritizálják [akik Bakuban is felrúgták a megállapodást]. A szabály, az szabály, minden versenyző számára azonosnak kellene lennie. Láttam, ahogy a sportág legjobbjai is ezt csinálják, például Lewis [Hamilton] vagy Checo [Pérez], és nem látom, hogy sokat beszélnének erről. Nem neheztelek, de el kéne dönteni, hogy milyen úton járjunk az F1-ben.”