Az első szabadedzésen Max Verstappen mögött, a másodikon szerényebb eredménnyel, a 13-16. helyen kezdték a Ferrari pilótái az Osztrák Nagydíj hétvégéjét. A Scuderia nem szerepelt jól a néhány nappal ezelőtt ugyanitt megrendezett Stájer Nagydíjon, így most ők is javítási lehetőséget kaptak, de az új, C5-ös jelzésű lágy gumi miatt bőven akadt feladatuk.
„Mozgalmas nap volt, mert sűrű programot futottunk. Sok teendőn kell dolgoznunk, nem hiszem, hogy az eredményeink reprezentatívak – nyilatkozta Charles Leclerc, aki délután a 16. helyezett lett. – Elsősorban a hátsó gumik működésén kell javítanunk.”
Most használtuk először a C5-ös gumit, ki kell találnunk, hogyan tudjuk a legtöbbet kihozni belőle.”
„A versenytempónk erős, az időmérőre még egy kis előrelépésre van szükségünk, hogy előrébb kerülhessünk. Dolgozunk rajta, remélhetőleg holnap jó rajtpozíciókat szerzünk” – összegzett a monacói pilóta, aki múlt vasárnap csapattársa mögött a 7. helyezett lett, de körhátránnyal fejezték be a versenyt.
Sainz „érdekesnek” nevezte a pénteki napot, elárulta, hogy az autót nagyon hasonlóan állították be, ahhoz, amilyen a múlt hétvégén volt, de az teljesen más érzetet nyújtott a szél és a szemerkélő esőben romló állapotú pálya miatt.
Különböző dolgokkal próbálkoztunk, nem a köridőtáblázatra összpontosítottunk.
„A legfőbb célunk az volt, hogy finomítsuk a programunkat, próbálkozzunk a beállításokkal és kiismerjük az új lágy gumikeveréket, valamint az új abroncsot, amit a Pirelli majd Silverstone-ban mutat be” – összegzett a spanyol pilóta.
A Ferrari a konstruktőri világbajnokság 4. helyén várja a folytatást, nagy csatában vannak a McLarennel, ami az elmúlt néhány futamon érdemben csak Lando Norrisra támaszkodhatott, viszont a Ferrari a McLarennél kevésbé versenyképesnek bizonyult. A különbség jelenleg 12 pont a wokingi istálló javára.