Max Verstappen és Lewis Hamilton silverstone-i ütközése után számos kérdés foglalkoztatta a közvéleményt. A Magyar Nagydíjhoz közeledve egyre fontosabbá vált, hogy a Red Bullban lévő motor milyen mértékben sérült, szükség lesz-e cserére, és ha igen, akkor ez hány alkatrészt érint.
Szerdán kiderült, hogy a Honda ugyan kicserélt néhány elemet az erőforrásban, de ezek közül egyik sem olyan, amely korlátozott számban felhasználható. Hozzátették, hogy hiába küldték vissza a szakurai központjukba, nem tudtak mindent megvizsgálni, emiatt úgy döntöttek, hogy a Magyar Nagydíj pénteki napján fogják végrehajtani a további ellenőrzéseket,
vagyis amikor az erőforrást ténylegesen használni kell.
Verstappen összesen 45 kört tett meg az első és a második szabadedzésen, a közvetítések alapján pedig semmilyen gond nem volt a motorral. Ezt a japán gyártó felől is megerősítették. „Le tudtuk ellenőrizni, hogy a Brit Nagydíj hétvégéjén használt erőforrás normálisan működik” – nyilatkozta Tanabe Tojoharu, a Honda technikai igazgatója.
Mindez nem csupán azért volt fontos, hogy kiderüljön, valóban működik-e a hajtáslánc: az sem volt mindegy, hogy mennyire. Az a megoldás is felmerült, hogy innentől kezdve csupán a pénteki gyakorlásokon használják ezt a motort, az időmérőre és a futamra pedig egy másikat szerelnek be.
Azonban erre nincs szükség, vagyis Verstappen Red Bullját a Magyar Nagydíj hátralévő részében is a silverstone-i erőforrás fogja hajtani.
A világbajnokság éllovasa hosszú idő után először nem elsőszámú esélyesként vág neki a kvalifikációnak és a futamnak, hiszen a délutáni tréningen elmaradt a Mercedesektől, és a versenyszimulációk során is lassabb volt náluk. Ennek ellenére a 23 éves pilóta nem volt pesszimista.
Verstappen jelenleg mind a hat erőforráselemből eggyel kevesebbet használt fel, mint amennyit büntetlenül be lehet vetni a szezon során. Utóbbi szám a belső égésű motor, a turbófeltöltő, az MGU-K és az MGU-H esetében három, míg az energia-visszanyerő rendszernél és a vezérlőelektronikánál kettő darab.