Noha soha nem fogjuk megtudni, hogy a Red Bullok képesek lettek-e volna megszorongatni vagy akár el is kapni a két Mercedest a Magyar Nagydíjon, annyi bizonyos, hogy az energiaitalos csapat a futamig lépéshátrányban volt a címvédővel szemben, miközben a Mercedesnél a versenyhétvége előtt arra számítottak, hogy nekik kell majd futniuk az eredmény után. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója egy érdekes felvetéssel is előállt.
Az elmúlt futamok után mindenképpen meglepő volt, hogy a Mercedes olyannyira harcban volt a Hungaroringen a pole pozícióért, hogy Max Verstappennek nem volt valódi esélye annak megszerzésére, Lewis Hamilton és Valtteri Bottas pedig kibérelte az első sort.
És ez nemcsak a kívülállókat, hanem a címvédő istállót is meglepte.
„A következő néhány napban ki kell vizsgálnunk ezt, mert most már csak igen apró fejlesztéseket vetünk be” – nyilatkozta Andrew Shovlin arról, hogy Magyarországon a kanyarokban és az egyenesekben is közelebb kerültek a Red Bullhoz.
Silverstone-ban megvolt a fejlesztési csomagunk, amely a jelek szerint növelte a teljesítményünket.
Az autó jól működött abból a szempontból, hogy meg tudta tartani a gumik üzemi hőmérsékletét, és elég jó egyensúlyt értünk el vele. De hogy őszinte legyek, mi magunk is meg voltunk lepődve. Persze ez kellemes meglepetés, de például meglepő volt ekkora előnnyel megszerezni a pole pozíciót."
Shovlin kiemelte, hogy a Red Bull valamiért a pénteki nap után szombaton már nem használta a legutóbb Monacóban látott nagy leszorítóerős hátsó szárnyat, amit a Mercedes furcsállt is. „Ami mindig aggodalommal tölt el minket, amikor egy maximális leszorítóerőt igénylő pályára érkezünk, hogy mi rendszeresen a maximális leszorítóerőt előállító szárnyunkat használjuk, ők viszont csak Monacóra és a Hungaroringre vetik azt be.
De talán nem találták meg vele a jó egyensúlyt, mert szombaton már nem azt használták, számunkra pedig furcsának tűnt, hogy valaki bármi mást használ ezen a pályán a legnagyobb hátsó szárnyán kívül
– ecsetelte Shovlin. – Nem mondjuk, hogy tudjuk, melyik döntést miért hozzák az autójukkal kapcsolatban, de előfordulhat, hogy a nagy szárnnyal küszködtek azzal, hogy elég nagy legyen a tapadás az első tengelyen, ezért váltottak át a kisebbre."
Akárhogy is, a Mercedes a jelek szerint hosszú idő óta először volt gyorsabb a Red Bullnál. A kérdés csak az, hogy ez a lendület kitart-e a nyári szünet utánra, vagy a Belga Nagydíjon ismét a világbajnoki pontversenyben már csak a második helyen álló Max Verstappen lesz az, akit utol kell érnie Bottasnak és Hamiltonnak.