Miután pénteken élesben is letesztelték és mindent rendben találtak rajta, Max Verstappen mégsem a Silverstone-ban használt motorjával fogja teljesíteni a Magyar Nagydíjat. Miután az erőforrás 51 g erejű becsapódást állt ki a Lewis Hamiltonnal történt ütközés után, a Honda megvizsgálta azt a szakurai központjában, de bizonyos ellenőrzéseket a szabályok adta keretek között nem végezhettek el, ezért volt fontos, hogy miként bírja a pénteki első és második szabadedzést. Végül szombatra is az autóban hagyták a V6-ost, de időközben valamilyen probléma alakult ki benne.
„Az időmérő edzést követő ellenőrzések során észrevettünk valamit Max erőforrásában, ami a hétvége során alakulhatott ki benne és valószínűleg a silverstone-i baleset utóhatása. Ennélfogva egy új erőforrásra váltottunk, amelynek a lecserélttel megegyező a specifikációja.
A szabályok értelmében Max megtarthatja a harmadik rajthelyet és nem kap büntetést."
Albert Fabrega spanyol újságíró információi szerint
a csapat egy hajszálrepedést fedezett fel a motor kasztnihoz közel részén, ezért döntött a csere mellett.
A büntetést azért ússza meg egyelőre a holland pilóta, mert ez a harmadik belső égésű motorja lesz az idén, a szabályok egy szezonban pedig hármat engedélyeznek. Ám az, hogy a Hungaroringen nem sorolják hátra, korántsem jelenti azt, hogy a szezon későbbi részében sem fogják,
amennyiben ugyanis a kicserélt motort nem fogják tudni használni a folytatásban, előbb-utóbb szinte biztosan be kell majd vetni egy negyedik egységet,
hiszen a 23 futamosra tervezett idényből még 12 verseny van hátra.
A belső égésű motor mellett turbóból, MGU-H-ból, MGU-K-ból és kipufogóból is újat kapott, de ahogy az erőforrás esetén, (még) ezeknél sem lépte át a limitet.
Verstappen hátrasorolása nyilván azt jelentette volna, hogy gyakorlatilag minden esélyét elveszíti a győzelemre, hiszen a Hungaroringen egyébként is nehéz előzni, de a 13. helyről nagyjából lehetetlen lett volna. Így azonban mindenki dörzsölheti a tenyerét és várhatja a Mercedesek és a Red Bullok csatáját, amelynek pikantériája, hogy az első sorból rajtoló Lewis Hamilton és Valtteri Bottas a közepes abroncsokon kezd, míg mögülük Verstappen és Pérez lágyakon indul.
„A rajtnál hátrányban leszünk, úgyhogy okosnak kell lennünk” – nyilatkozta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke arra utalva, hogy Bottas és Hamilton vélhetően összejátszik majd annak érdekében, hogy maguk mögött tartsák a Red Bullokat.
Azt egyébként Andrew Shovlin mérnökigazgató is kiemelte, hogy a rajtnál és az első néhány kanyarban a közepes gumi nem nekik kedvez, így a futam elején erre kell koncentrálniuk.
Ami a taktikát illeti, a Pirelli a lágy-kemény-közepes kétkiállásos taktikát tartja a leggyorsabbnak, ami alapján a Red Bullok lehetnek jobb helyzetben (már amennyiben nem szorulnak be a Mercedesek mögé a rajt után), a második leggyorsabbnak pedig a közepes-kemény változatot jelölték meg. Wolff szerint azonban akkor sem lesz nagy differencia a két élcsapat között, ha mindketten két kiállással mennek.