SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 04: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on his way to the grid before the F1 Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 04, 2021 in Spielberg, Austria. (Photo by Clive Mason - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull motorgyártója részéről elmondták, a szigorú előírások miatt kizártnak tartják, hogy egy F1-es motor teljesítményét bárki illegálisan növelhetné egy módosítással. Bokszutcai pletykák szerint 15 lóerővel járhatnak a Mercedes erőforrása előtt.
Látványosan javult a Red Bull végsebessége tavaly óta, miután az (egyelőre) utolsó F1-es szezonjára apait-anyait beleadott a Honda és rengeteg fejlesztést hajtott végre. Ezek egy részét eredetileg későbbre tartogatták, de előrehozott bevetésükkel nem csak önmagukhoz mérten léptek nagyot előre, hanem a jelek szerint az eddig etalonnak számító Mercedest is átugrották, bokszutcai sejtések szerint körülbelül 15 lóerővel.
Miután a hátsó szárnyak hajlékonyságára vonatkozó előírások szigorítása sem változtatott a bikások teljesítményén az egyenesekben, illetve a Franciaországtól használt új egységükkel mintha még inkább lendületet vettek volna, a Mercedes arra célozgatott, hogy a szabályok ellenére a Honda növelte a motorerejét.
A gyártó technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu azonban kategorikusan tagadja, hogy ilyesmi történt volna, helyette a tavaly óta elért fejlesztéseket emelte ki. „Azon dolgoztunk, hogy növeljük az erőforrás hatékonyságát és javítsunk a gyenge pontjain úgy, hogy közben megőrizzük az erősségeit. Optimalizáltuk a belső égésű motort és az elektromos összetevőket is" – idézte az Auto Motor und Sport.
„Az aktuális szabályok kijelentik, hogy minden, a megbízhatóságot vagy a logisztikát és költségcsökkentést érintő változtatásról részletesen be kell számolni az FIA-nak. Ők a többi motorgyártóval is megosztják a dokumentumokat, és csak azután szabad végrehajtani a módosításokat, ha minden stimmel."
Szerintem így nem lehetséges növelni a teljesítményt.
Valószínűleg attól javult összességében a Red Bull teljesítménye, hogy a korábbinál hosszabb ideig üzemelthetik a motort magasabb fordulatszámon, amit a meghibásodástól való félelem eddig nem tett lehetővé.
A hétvégi Brit Nagydíjon ismét fontos szerep jut a motoroknak, mivel Silverstone-ban a köridő négyötödét padlógázon töltik a pilóták.
A Red Bull a következő években a frissen alapított saját részlege, valamint a Honda segítségével üzemelteti, fejleszti tovább az erőforrásait, és talán önállóan is belevág az évtized közepén érkező újabb generációs motorok építésébe.