2022-ben rengeteg szempontból megváltoznak az F1-es autók, és ez alól a gumi sem jelent kivételt. A következő szezontól ugyanis a mezőny tagjai nagyobb méretű, 13 helyett 18 colos felnire szerelt abroncsokkal fognak versenyezni.
Természetesen rengeteg tesztre volt szükség ahhoz, hogy a Pirelli a csapatok, a pilóták, az FIA és az F1-es vezetés igényeinek megfelelő termékeket tudjon előállítani. Ennek nagy része már lezajlott, ezen a héten pedig az előzetes tervek szerint az utolsó két napot tartották az Alpine közreműködésével.
Szerdán nem is volt probléma, és Danyiil Kvjat, a csapat teszt- és tartalékpilótája összesen 91 kört teljesített a franciaországi Magny-Cours-ban,
ahol 1991-től 2008-ig futamot is rendeztek. Azonban az orosz pilóta csütörtökön egyetlen kört sem tett meg, ugyanis az autóban műszaki hiba lépett fel. A Pirelli által közzétett szűkszavú Twitter-bejegyzésben nem részletezték a probléma hátterét.
Ennek következtében az olasz gumigyártó olyan adatokat nem tudott begyűjteni, amelyek elengedhetetlenek, vagy legalábbis kulcsfontosságúak lennének a jövő évi gumi szempontjából. A Motorsport Week viszont úgy értesült, hogy az FIA-val közösen vizsgálják annak a lehetőségét, hogy ezeket az információkat valamilyen módon mégis megszerezzék.
Ez pedig alighanem csak egy újabb tesztnappal lehetséges.
A technikai hiba már csak azért sem jött jól, mert a szerdai naphoz hasonlóan a vizes pályára alkalmas abroncsokat tesztelték volna. Ezt korábban csak két alkalommal tették meg, vagyis az intermediate, illetve az extrém esőgumikról jóval kevesebb adattal rendelkeznek, mint a slickekről.
A Pirelli – a mostaniakat is beleértve – összesen 20 napon keresztül tesztelte a jövő évi abroncsait. A Williams kivételével minden csapat részt vett ezen, a grove-iak pénzügyi okokra hivatkozva mondták le a szereplést. A többi istálló száraz pályán legalább két napon szerephez jutott, nedves körülmények között pedig az Alpine előtt a Ferrari és a Mercedes próbálhatta ki a kísérleti fázisban lévő gumikat.