A végéhez közeledik az idei Forma-1-es világbajnokság, hiszen már csak hat futam van hátra a szezonból. Max Verstappen és Lewis Hamilton csatája azonban még mindig rendkívül kiélezett, hiszen a holland pilóta csupán 6 ponttal vezet riválisa előtt.
Az elmúlt két hétvégén mindketten átestek egy-egy motorcserén és az azzal járó rajtbüntetésen. Bár erre valójában egyikük esetében sem azért került sor, mert valamelyik alkatrész meghibásodott volna, hiszen a Honda egyik erőforrása a silverstone-i balesetben sérült meg súlyosan, míg a Mercedes szimplán nem akart kockáztatni, de Christian Horner nem zárja ki, hogy az elkövetkezendő hetekben ilyen jellegű problémák is előfordulnak.
Az ember annyi szimulációt és modellezést végezhet, amennyit akar, és aztán történik valami váratlan
– idézi a Red Bull csapatfőnökét a GPFans.com. – Az év vége felé nincs olyan, hogy teljes stabilitás, mint a szimulált világban. Jöhet még néhány fordulat, meglátjuk.”
Bár a nyers tempó szempontjából úgy tűnik, hogy a Mercedes bizakodhat, a megbízhatóság terén ők azok, akik jobban aggódhatnak, legalábbis az eddigi tendencia alapján. Valtteri Bottas autójában például két egymást követő hétvégén is motort kellett cserélni, és nem kizárt, hogy Hamiltonnak is kénytelenek lesznek beszerelni az ötödik egységet.
Ráadásul a Red Bull a belső égésű motort leszámítva minden elem esetében jobb helyzetben van. Bár Silverstone-ban jó néhány komponens megsérült, így az nem jelenthető ki, hogy Verstappennek minden további alkatrészből több áll a rendelkezésére, de az igen, hogy frissebb darabokból gazdálkodhat. Szocsiban ugyanis neki mindent kicseréltek, míg két héttel később Hamilton csak a legfontosabb egységből kapott újat. Horner szerint a Mercedes ezzel saját magát sodorta veszélybe.
Letöltöttünk egy büntetést, jó pozícióba kerültünk, és a többi alkatrészt is beszereltük: az akkumulátort, az MGU-K-t, az MGU-H-t
– magyarázta. – Lewis csak a belső égésű motort kapta meg, ami kisebb büntetést von maga után, de ezzel a többi elem nagy terhelésnek lesz kitéve az idény végéhez közeledve.”
Nemrég a brit szakember kollégája, brackley-i alakulatot irányító Toto Wolff is érintette a témát. Az osztrák üzletember rámutatott, hogy bár Isztambulban 1 ponttal több volt a különbség Verstappen javára, mint amennyit Hamilton az Orosz Nagydíjon hozott rajta, de úgy véli, a világbajnoki cím aligha ezen fog eldőlni.
„A végén nyolc pontot buktunk el a Red Bull-lal szemben [Törökországban] egy rajtbüntetés miatt – olvashatóak szavai a PlanetF1.com-on. – [Oroszországban] a Red Bull örült a hétpontos veszteségnek. Szóval a végéig nagyon szoros lesz, és a kiesések nagyban befolyásolhatják [a csatát].
Ez volt a szempont [a motorcserénél], nem a három-, négy- vagy ötpontos ingadozások.”
Verstappen eddig háromszor, Hamilton pedig egyszer nem ért célba a szezon során, de egyik kiesés sem műszaki hiba miatt következett be. Hozzá kell tenni, hogy az Azeri Nagydíjon a hétszeres világbajnok ugyancsak nem szerzett pontot, de ennek szintén nem egy technikai probléma volt az oka.