Mercedes' British driver Lewis Hamilton and Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas (R) greet each others after the qualifying sessions at the Intercity Istanbul Park in Istanbul on October 9, 2021, ahead of the Formula One Grand Prix of Turkey. (Photo by UMIT BEKTAS / POOL / AFP)
Vágólapra másolva!
Minden a terv szerint alakult a Török Nagydíj első három helyén záró pilóták számára, Lewis Hamilton a pole pozícióval a lehető legkevesebb helyet veszít a rajtrácson, ráadásul Valtteri Bottas 2. helyének köszönhetően nem Max Verstappen rajtolhat a pole-ból. A Red Bull így is fejlődött péntekhez képest.
Izgalmas időmérő alapján papírforma eredmény született a Török Nagydíj időmérő edzésén: Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Mercedesszel, így a brit pilóta a 10 helyes rajtbüntetése után a lehető legjobb, 11. kockából kezdheti majd a vasárnapi futamot, amelyen csapattársa, Valtteri Bottas rajtol majd az élről, aki így sakkban tarthatja a péntek után sokat fejlődő Max Verstappent és a Red Bullt.
A Mercedes ebből a szempontból a lehető legjobb eredményt érte el, és Bottas is nagy lehetőséget kap, hogy megszerezze pályafutása talán utolsó nagydíjgyőzelmét, mivel jövőre a kevésbé versenyképes Alfa Romeo pilótája lesz és büntetés nélkül az idei szezon további futamain a világbajnoki cím érdekében a csapat elsősorban Hamilton győzelméért fog dolgozni.
Jól sikerült az időmérő, nem volt könnyű, különösen a Q1-ben a nedves pályaszakaszok miatt. Sikerült néhány remek kört futni, nagyon élveztem, és erre az eredményre számítottunk
– nyilatkozta Bottas. – Lewis a büntetése miatt a lehető legkevesebbet veszít és én pole-ban leszek, úgyhogy várhatóan jó futam lesz. A saját versenyemre összpontosítok, így kell hozzáállni, amikor az ember az élről rajtol, megpróbálok majd jó tempót diktálni.”
Hamilton a Q1 elejétől eltekintve végig irányítása alatt tartotta az eseményeket, akkor szerencséje volt, mert az első kört elrontotta, de végül nem érkezett meg a várt esőzés, így ki tudta köszörülni a csorbát. A Q3-ban először Bottas volt a gyorsabb, de a korán megkezdett második próbálkozás eredményeként Hamilton kétszer is faragott az idejéből, végül pályacsúccsal lett a leggyorsabb.
Nagyon trükkös edzés volt, mert akadt néhány nedves folt, de a csapat remek munkát végzett
– nyilatkozta a hétszeres világbajnok. – Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel, és azzal, hogy mindig a megfelelő pillanatban voltunk a pályán. Holnap nehéz napunk lesz, de mindent megteszek. Pillanatnyilag nem a legkönnyebb előzni, mindannyian egyforma [keverékű] gumikat használunk, úgyhogy nehéz lesz felzárkózni.”
„Ezt Max esetében is lehetett látni az előző versenyen, amikor odaért a 6. helyhez, de van egy hosszú egyenes a pálya hátsó szakaszán, úgyhogy remélhetőleg jó versenyt csinálunk majd a szurkolóknak.”
A Mercedesek a pénteki szabadedzések alapján egyértelműen fölényben voltak a Red Bullhoz és Max Verstappenhez képest,
a holland pilóta úgy vélte, szombatra javult a versenyképessége, bár a 0,3 másodperces hátránya a Q3-ban így is számottevő különbség. Erre volt magyarázata, de ettől függetlenül még nem tudja, hogy mire számíthat a futamon.
„Eleinte trükkös volt vezetni a körülmények miatt, de tegnaphoz képest sikerült elég jól összekapnunk magunkat. Alapvetően elég jó köröket futottam, még akkor is, ha az utolsó próbálkozás során vesztettem némi időt az egyenesben. Mindent összevetve, jól összeszedtük magunkat tegnaphoz képest. Holnap a 2. helyről rajtolok, meglátjuk, milyen lesz az idő.”
„Összességében egészen elégedett vagyok, bár lehetne egy kicsit jobb is, meglátjuk, hogy holnap mennyire leszünk versenyképesek a futamon. Elég erősnek tűnik a gumikopás ezen a pályán, de nagyon élvezetes vezetni.”