Lassabb kerékcseréket és meglepően erős Williams-t jósol Christian Horner a hétvégi Bahreini Nagydíjra, miközben hangsúlyozta, az erőviszonyokat továbbra sem lehet megtippelni sem. A Red Bull csapatfőnöke a Ferrarit és a McLarent is erősnek gondolja.
Miután az idei évtől bevezették a 18 colos kereket és kötelező jelleggel visszahozták a kerékfedőket, az abroncsok nagyjából egy kilóval lettek nehezebbek. Ehhez hozzájön, hogy maguk az autó is híztak, ami amellett, hogy lomhábbak a pályán, a kerékcseréken is meg fog látszani.
A boxkiállásainak gyorsaságáról híres (zsinórban negyedik éve lett az övék tavaly a leggyorsabb kerékcsere díja, amit 1,88 másodperc alatt teljesítettek, és a szezon nyolc leggyorsabb kiállása is az ő nevükhöz fűződik) Red Bull főnöke az idén kisebb lassulásra számít ezen a téren.
„A kerékcseréket egy kicsit lelassították. A kerekek nehezebbek és ott vannak rajtuk a fedők is.
Emiatt kétlem, hogy két másodperc alá megyünk a kerékcserével, de remélhetőleg 2 másodperc közelébe tudunk kerülni. Az már elég jó lenne
– nyilatkozta Horner az F1 TV-nek a tesztelés utolsó napján. – Szerencsére a hátsó emelősünk, Olaf [Janssen] magasságát tekintve az egyik legnagyobb srác a paddockban. Nagy, erős dél-afrikai srác, mert izomerőre van szükség ahhoz, hogy ezeket a kocsikat elemeljük a földtől."
Horner arra is kitért, hogy mit eredményez a súlynövekedés a pályán. „Ezek a kocsik masszívak, olyanok, mint a hajók, különösen a lassú kanyarokban. Közel 800 kg-t nyomnak, 50 kilóval többet, mint a tavalyiak, nagyobbak és hosszabbak. A gyors kanyarokban viszont legalább olyan gyorsak, ha nem gyorsabbak. A nagy különbséget a lassú kanyarok okozzák, az ilyenekben pedig több időt lehet nyerni vagy veszíteni, mint a gyorsakban. Természetesen a pilótáknak alkalmazkodniuk kell az új autók karakterisztikájához, a leszorítóerőhöz, az új szabályokhoz, de lenyűgöző, hogy milyen gyorsan teszik ezt."
A bahreini tesztelés is nagyrészt az alkalmazkodásról szólt, és hiába érte el Max Verstappen a legjobb köridőt, főnöke ebből nem vonna le messzemenő következtetéseket. Azt viszont elmondta, kiket tart erősnek, és egy meglepő nevet is említett.
„Az egyik állandó dolog, hogy ahányszor a Ferrari pályára lép, versenyképesnek tűnik, és ugyanez elmondható a McLarenről is. A Mercedes nem mutatta meg, hogy mit tud, miközben az autójuk vezethetősége kissé nehézkesnek tűnik.
Aztán vannak meglepetések is, mint például a Williams, amely a hosszú etapokon elég versenyképesnek tűnik. Lehetetlen megjósolni, hogy mi lesz."
A Williams feljavulása már csak azért is lenne üdítő, mert az utóbbi években a grove-i istálló rendre elmaradt a pontszerzéstől is, noha tavaly ez végül többször is összejött neki. A tavalyi konstruktőri világbajnokság 8. helyezettjének már az is komoly siker lenne, ha az idén rendszeresen a legjobb tízben harcolhatna.