Az elmúlt napokban számos szankciót hoztak az ukrajnai háború miatt az orosz és fehérorosz autóversenyzők ellen is, továbbá felbontották a szerződést az Orosz Nagydíjról. A Nemzetközi Automobil Szövetség pénteken kiadott egy közleményt, amelyben pontosan megfogalmazták, milyen elvárásoknak kell megfelelniük az e két országból származó pilótáknak.
Az már tudható volt, hogy kizárólag semleges színekben és az FIA zászlaja alatt vehetnek részt a versenyeken, ezt kiegészítették többek között azzal, hogy a pilóták a közösségi médiában és a nyilvános megjelenéseik során nem használhatják hazájuk nemzeti színeit illetve egyéb motívumait (példaként említették az orosz hadsereg kabátját és az orosz kétfejű sas szimbólumát, valamint az olyan feliratokat, mint a "Russia" vagy "RUS").
Ha megnyernek egy futamot, a díjátadón természetesen nem hangzik el hazájuk himnusza, s bár aligha elképzelhető, hogy megtörténne, a háború támogatásáról sem beszélhetnek a megnyilvánulásaik során.
Az orosz és fehérorosz autóversenyzőknek egy dokumentumot kell aláírniuk és benyújtaniuk az FIA-hoz, amiben vállalják a feltételeket.
A szövetség egyben megemlítette, hogy a későbbiekben szigorúbb intézkedéseket is hozhat.
Egyelőre Nyikita Mazepin továbbra is F1-es pilótának számít, kérdés, meddig. Pénteken a Sky német adása már tényként közölte, hogy kirúgták, de a csapat ezt cáfolta. Az istálló egyik szponzora, a Home Deluxe egyik vezetője az Instagramon ugyanakkor arról számolt be, hogy örömmel köszöntik Mick Schumacher új csapattársát, Pietro Fittipaldit.
Lehet, hogy kommunikációs zavar történt a szponzor és a Haas között a bejelentés időzítése kapcsán. A kétszeres F1-es világbajnok Emerson fia nem lenne teljesen újonc a bajnokságban, hiszen 2020 utolsó két futamán ő helyettesítette a súlyos balesetet szenvedő Romain Grosjeant a Haasnál.