A várakozásokkal ellentétben egyik Ferrari-pilóta sem állhatott fel a dobogóra a Ferrari (egyik) hazai pályáján rendezett Emilia Romagna Nagydíjon. Míg a Daniel Ricciardóval ütköző Carlos Sainz legfeljebb a rossz rajtja miatt okolhatta magát, addig Charles Leclerc teljes mértékben saját hibából dobta el az autót a 3. helyen, miközben Sergio Pérezt üldözte a futam vége felé.
A monacói versenyző rögtön a leintés után elnézést kért a csapattól, később pedig mohónak titulálta magát, legalábbis ami azt a körét illeti. Azt ugyanakkor tagadta, hogy az egész hétvége során túlságosan bevállalós lett volna a Variante Alta-sikánnál, ahol a hibát elkövette.
Nem hiszem, hogy különösebbeen nagy kockázatot vállaltam volna
Az első négy futam alapján úgy néz ki, hogy Leclerc-nek először lehet valós esélye a világbajnoki cím megszerzésére, ráadásul most Olaszországban, a Ferrari hazájában rendezték a versenyt. Mindez extra nyomást jelenthetett a maranellóiak számára, ám a 24 éves pilóta nem gondolja, hogy ez vezetett a bakihoz.
„Nem volt [nyomás], legalábbis szerintem – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – Persze nyilvánvaló, hogy nyomás alatt voltunk, nemcsak a futamon, hanem az egész hétvégén. Nem hiszem, hogy ez előtt sok hibát követtem el.
Ez a rontás sokba került nekem, és tanulni fogok belőle. Ugyanakkor rajtam nem igazán volt extra nyomás.”
Hibájának köszönhetően Leclerc előnye 27 pontra csökkent Max Verstappennel szemben, és tisztában van vele, hogy a későbbiekben nem engedhet meg magának ehhez hasonlót. Ötödik éve tartó F1-es pályafutása során már volt néhány komoly rontása, de úgy véli, a mostani bizonyos szempontból különbözik a többitől.
„Talán ez egy kicsit más – találgatott. – Úgy értem, ez egyike azoknak a hibáknak, amelyek csak a mentális megközelítésről szólnak a futam adott pillanatában. Én viszont mindig is erős voltam abban, hogy pontosan tudtam, mit érzek, és tisztában voltam vele, hogyan kell korrigálni. Ismétlem, ez egy hiba, de tanulni fogok belőle, és nem fogom újra elkövetni. Ezzel a rontással tulajdonképpen csak hét pontot buktam ahhoz képest, amennyit szerezhettem volna, mindez azonban értékes lehet a szezon végén. Amikor az ember a bajnoki címért harcol, minden pont számít, úgyhogy ez nem fog még egyszer előfordulni.”
Bár az elsődleges felelősség nyilvánvalóan Leclerc-t terheli, a Ferrari szerepe is elvitathatatlan a hibában. A monacói pilóta előtt ugyanis azt követően csillant fel az esély Pérez visszaelőzésére, hogy kihozták őt lágy gumikért, amire a Red Bull is reagált, csak éppen a kiállások után csökkent a különbség. A vörös istálló csapatfőnöke ezzel együtt kiállt a döntés mellett.
Szerintem soha nem fogjuk megbánni, ha egy pilótától azt kérjük, hogy nyomja
A sprintfutamon Leclerc autóján jóval hamarabb fogytak el a gumik, mint Verstappenén, ezért is tudta őt megelőzni őt a holland versenyző az utolsó előtti körben. Felmerül a kérdés, hogy esetleg most is hasonló okokból hozták-e ki, de a svájci szakember elmondta, hogy kizárólag stratégiai megfontolásból cselekedtek így.
Nem fogytak el az első gumik