A Volkswagen logo is pictured at the Indian Auto Expo 2016 in Greater Noida on the outskirts of New Delhi on February 3, 2016. India's flagship auto show opened its doors in New Delhi February 3, with a new batch of diesel-guzzling SUVs on proud display despite industry uncertainty over a pollution crackdown targetting motorists in the capital. AFP PHOTO / SAJJAD HUSSAIN / AFP PHOTO / Sajjad HUSSAIN
Vágólapra másolva!
Sajtóértesülések szerint hamarosan végleg döntés születhet a Volkswagen F1-es csatlakozásáról. A cégcsoport két márkájával szállhat be a sportágba, és lehetséges, hogy nemcsak motorszállítóként, hanem az egyik istállót fel is vásárolják.
Hónapok, sőt, évek óta tartja magát a pletyka, hogy a Volkswagen ezúttal valóban csatlakozik az F1-hez motorszállítóként. A német cégcsoport 2026-ban szállhat be a sportágba, amikor a jelenlegi erőforrásokat új formula fogja felváltani. Könnyen lehet azonban, hogy többről lesz szó puszta csatlakozásnál.
A Business Insider jelentése szerint a Volkswagen felső vezetése jövő héten ülésezik, és ennek során végleg zöld utat adhatnak a projektnek. Ahogyan arról korábban is olvasni lehetett, a vállalat két márkájával szállna be a sportágba: a Porsche a Red Bullt, az Audi pedig a McLarent szolgálná ki, bár a címkézést leszámítva vélhetően valójában ugyanolyan motorokat fog használni a két istálló.
Ám az amerikai hírportál arról számol be, hogy az Audi és a McLaren esetében jóval többről lesz szó egyszerű partnerségi viszonynál,
előbbi ugyanis ajánlatot tesz a wokingi istálló teljes megvásárlására. Tavaly novemberben már megjelent egy cikk, miszerint az üzlet már meg is valósult, ám a McLaren akkor tagadta a híreszteléseket. Ezek szerint azonban mégsem voltak teljesen alaptalanok az akkori pletykák.
Decemberben mi is beszámoltunk róla, hogy Markus Duesmann, az Audi bizottsági elnöke, valamint Oliver Hoffmann, a műszaki fejlesztési részleg igazgatósági tagja levelet küldött Jean Todt leköszönő FIA-elnöknek és Stefano Domenicalinak, a Forma-1 elnök-vezérigazgatójának. Ebben megfogalmazták, hogy
a márka készen áll az F1-es csatlakozásra, amit az akkori tervek szerint 2022 elején erősítettek meg.
Mindezt annak tudatában fogalmazták meg, hogy a csapatok megegyeztek az új formula alapvető irányelveiről. Ennek egyik legfontosabb eleme, hogy 100 százalékban fenntartható üzemanyagot használnak, valamint növelik a generálható elektromos energiát, de vélhetően az sem elhanyagolható, hogy elhagyják a drága és bonyolult MGU-H-t, vagyis a hőenergia-visszanyerő rendszert.
Az üggyel kapcsolatban Domenicalit is megkeresték, akiről nem mondható, hogy túlságosan igyekezett volna cáfolni az értesüléseket. Az olasz szakember a RacingNews365.com kérdésére még Bahreinben csupán annyit mondott, hogy „kövessék a fejleményeket, és majd meglátják”.