MONTREAL, QUEBEC - JUNE 17: Charles Leclerc of Monaco and Ferrari looks on in the Drivers Press Conference prior to practice ahead of the F1 Grand Prix of Canada at Circuit Gilles Villeneuve on June 17, 2022 in Montreal, Quebec. Dan Istitene/Getty Images/AFP (Photo by Dan Istitene / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
A Ferrari pilótái eltérő álláspontot képviselnek az autók pattogását érintő technikai direktíva kapcsán. Carlos Sainz örül, hogy az FIA végre lépett valamit, Charles Leclerc viszont inkább Max Verstappen álláspontját képviseli, és nem ért egyet a megoldással.
A Kanadai Nagydíj hétvégéjének egyik központi beszédtémája az FIA technikai direktívája volt, amely az autók pattogását hivatott mérsékelni. A dokumentum talán legfontosabb pontja, hogy a szövetség minden hétvégén meghatározza az autók rázkódásának maximumát, és ha ezt egy csapat nem képes elérni a beállításaival, akkor automatikusan meg kell emelni a hasmagasságot, ami jelentős leszorítóerő-veszteséggel jár.
Az intézkedés vegyes reakciót váltott ki az érintettek körében. Azok a pilóták, akik már korábban is felemelték a szavukat, üdvözölték a döntést, hiszen így nem kell átélniük azt a fájdalmat, amit az Azeri Nagydíj többeknek is okozott. Közéjük tartozik Carlos Sainz is, aki már hónapokkal ezelőtt kijelentette, hogy a jelenség egészségügyi kockázatokat is hordoz.
Ezért kértük az FIA-t, hogy vizsgálja meg a dolgot, és ne a csapatokra, hanem inkább a pilótákra hallgasson
– nyilatkozta egy sajtóbeszélgetésen a spanyol pilóta. – Mostanra eljutottunk egy olyan pontra, hogy mindannyian küszködünk ezzel.”
Mások azonban nem nézték jó szemmel a változtatást. Ennek egyik fő szószólója Max Verstappen volt, aki azzal érvelt, hogy ha valaki rossz autót épít egy adott szabályrendszerben, az nem az előírások hibája. Charles Leclerc egyetért a címvédővel, még ha azt el is ismeri, hogy a korábbi állapotokat nem lehet fenntartani.
„Megértem [George] Russell álláspontját, mert ahogyan például Lewis [Hamilton] Bakuban kimászott az autóból, az nagyon rosszul nézett ki – jelentette ki. –
Érezni lehetett Hamilton fájdalmát, és ez elfogadhatatlan.”
A monacói pilóta azonban csapattársával ellentétben nem örül az FIA lépésének, amely akár a Ferrarit is komolyan érintheti. Verstappenhez hasonlóan ugyanis nem helyesli, hogy egy küszködő csapat ilyen módon adott esetben más istállókat is magával ránt, semmissé téve az addig befektetett időt, energiát és pénzt.
„Nem szabad alábecsülni, hogy a csapat az elmúlt hónapokban mennyi munkát végzett a probléma kiküszöbölésének érdekében – folytatta. – Amióta először teszteltük ezeket az autókat, ez volt a fő prioritásunk. Csapatként rendkívül keményen dolgoztunk, hogy megoldjuk ezeket a gondokat, és már sokat fejlődtünk. Mindezt dobjuk ki a kukába csak azért, mert egy csapat többet küszködik a kocsijával, mint a többiek? Én ezt így látom. Megértem, a Mercedesnél rossz a helyzet, csak azt is gondolom, hogy más megoldások is szóba jöhetnek.”