A Mercedes elismerte, hogy az autójuk nem felelt volna meg az FIA új mérőszámainak annak meghatározására, hogy az autók túl gyakran vagy túl erősen pattognak-e, amennyiben már életbe lépett volna az Azerbajdzsáni Nagydíj hétvégéjén a szabályozás.
Lewis Hamilton és George Russell egy fájdalmas hétvégét volt kénytelen átvészelni Bakuban, mivel csapatuk W13-as versenygépe keményen pattogott az utcai pálya aszfaltján. Ez fájdalmat okozott Hamiltonnak, aki egy szakaszban arról számolt be, hogy a gerince alsó fele teljesen le is zsibbadt a fájdalomtól.
A bakui futam után az FIA világossá tette, hogy beavatkoznak, annak érdekében hogy megvédjék a pilótákat a pattogás negatív hatásaitól. Új műszaki irányelvet (TD) adtak ki a csapatoknak, amely kizárással fenyegeti az istállókat, amelyek autói sérülésveszélybe sodorhatják a pilótáikat.
A pattogás a Francia Nagydíj hétvégéjéig büntetlen marad. A Mercedes szerint emiatt nem tudtak volna versenyezni már Bakuban sem, ha az új irányelvet korábban léptetik életbe.
Elliott: Nem mentünk volna át Bakuban
A Mercedes technikai igazgatója, Mike Elliott továbbra is ellenzi a TD bizonyos elemeit, jelezték az FIA felé, hogy egyes csapatok képtelenek lesznek megoldani a pattogás problémáját a tervezett időpontig. Habár ez köztudottan a Mercedes csapatát fenyegeti a legjobban, hiszen ők az egyik olyan istálló a mezőnyben, akiknek nem sikerül eltalálniuk a megfelelő beállításokat, amellyel ne veszítenének tempót is egyúttal azzal, hogy csökkentik a pattogást. A tempót pedig a Mercedes nem hajlandó feláldozni, így a versenygépeik továbbra se mennének át az FIA tesztjein.
Mike Elliott a következőket mondta:
Azt hiszem, az FIA-tól hallottak szerint ez egy olyan dolog, amin dolgozniuk kell, építeniük kell, és ki kell találniuk, hogyan fogjuk megvalósítani a gyakorlatban. Úgy gondolom, ha visszatekintünk például Bakura, és ezzel a mérőszámmal nézzük a versenyt, akkor nem mentünk volna át a teszteken
- ismerte el a szakember.
Ha megnézzük, hol voltunk a Brit Nagydíjon, akkor még csak nem is értük volna el a mérőszámot. Szóval ez rendkívül nehéz feladat.
A Mercedes azt akarja, hogy a TD-t "a megfelelő módon" kezeljék
Elliott azzal érvelt, hogy a rajtrács 10 csapatfőnöke egyike sem örülne annak, ha bármelyik riválist kizárnák egy versenyhétvégéről, pusztán a pattogási problémák miatt.
"Egyikünk sem akar ugráló autóval a pályára lépni - mondta. „Biztos vagyok benne, hogy a rivális istállók is pontosan ugyanezt mondanák, tehát igazából senkinek nem áll érdekében ezt a pattogást fenntartani.
A másik kérdés az, hogy ha túlléped a mérőszámot, akkor tényleg ki tudod-e javítani egy versenyhétvégén a fennálló problémát? Mert nem hiszem, egyikünk is akarja azt látni, hogy az autók nem vesznek részt a versenyeken, vagy kiszedik őket a futam közben, mert nem tudtak belül maradni a megengedett tartományban az autó mozgását illetően.
"Szerintem az idő eldönti, hogy ezt a mérőszámot a megfelelő módon lehet-e optimalizálni, és hogy ez a megfelelő irányba tereli-e a csapatokat anélkül, hogy a végén kárt tenne a tiszta versenyzésben. Meglátjuk, mi történik. Biztos vagyok benne, hogy az FIA tisztában van a fennálló kockázatokkal és a lehetséges következményekkel." - fogalmazott Mike Elliott.
Forrás